PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Didaktika literatury - ON2301030
Anglický název: Methodology of Literature
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (28.04.2009)
Kurz vychází ze znalostí, které studenti získali v literárněvědných disciplínách, v lingvistice (parolových disciplínách) a didaktice anglického jazyka. Jeho cílem je naučit studenty využívat literární texty při výuce anglického jazyka na ZŠ a SŠ. Studenti se učí vyhledávat a zpracovávat vhodné autentické texty tak, aby rozvíjeli nejen komunikativní kompetence svých žáků, ale i jejich motivaci k osvojení AJ, kulturní povědomí a estetické cítění. Náplní seminářů je příprava textů odpovídajících věku, jazykové úrovni a zájmu žáků (od říkadel, básní, až po delší prozaické útvary).
Literatura
Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (29.08.2014)

Bassnett, S.; Grundy, P. Language Through Literature: Creative Language Teaching Through Literature. London: Longman, 1993.
Carter, R.; Long, M. N. The Web of Words. Cambridge: CUP, 1987.

Carter, R.; Long, M. N. Teaching Literature. London: Longman, 1991.
Carter, R.; McRae, J. Language, Literature and Learning. (Eds) London: Longman, 1996.

Collie, J; Slater, S. Literature in the Language Classroom. Cambridge: CUP, 1987.
Ellis, G.; McRae, J. The Extensive Reading Handbook for Secondary Teacher. Penguin Books, 1991.
Gower, R.; Pearson, M. Reading Literature. London: Longman, 1986.
Lazar, G. A Window on Literature. Cambridge: CUP.

Lazar, G. Literature and Language Teaching. Cambridge: CUP, 1993.
Maley, A.; Duff, A. The Inward Ear: Poetry in the Language Classroom. Cambridge: CUP, 1989.
McRae, J. Wordsplay. Macmillan, 1994.

McRae, J.; Pantaleoni, L. Chapter and verse. Oxford: OUP, 1990.
Maley, A.; Duff, A. Literature. Oxford: OUP, 1992.

Martin, A.; Hill, R. Modern Short Stories. Prentice Hall, 1991.
Moody, H. L. B. The Teaching of Literature. London: Longman, 1971.

Morgan, J.; Rinvolucri, M. Once Upon a Time: Using stories in the language classroom. Cambridge: CUP, 1983.

Silberstein, S. Techniques and resources in teaching reading. New York: OUP, 1994. POUZE KAPITOLA č. 6 - Fiction, Poetry and Songs (s. 88-100).

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2015)

1, Methodology of literature and FEP

2, pre-reading activities; peer-teaching activities

3, while-reading activities; peer-teaching activities

4, follow-up activities; peer-teaching activities

5, poetry; peer-teaching activities

6, drama; peer-teaching activities

7, novels; peer-teaching activities

8, developing reading skills; peer-teaching activities

9, motivation; peer-teaching activities

10, testing reading; peer-teaching activities

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2016)

Podmínky získání zápočtu:

1, docházka 80%

2, aktivní účast na semináři

3, micro-teaching (vrstevnické vyučování) - požadovaná minimální hranice úspěšnosti peer-teaching - vrstevnického vyučování je 65%

4, recenze publikace v angličtině týkající se didaktiky literatury - požadovaná minimální hranice úspěšnosti recenze je 70%

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK