|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Cílem předmětu je shrnout či rekapitulovat obsah bc studia - předmětu Rozvoj matematické gramotnosi a probrat se studenty ty okruhy, které v bakalářském studiu mimo UK Pedf neprobrali. Z nabídky v sylabu si studenti s vyberou tři témata, kterým se budeme věnovat podrobněji. Předmět má vyrovnat onen handicap a umožnit snazší zvládnutí navazujících předmětů v rámci magisterského studia. Pro studenty z jiných oborů slouží předmět jako úvod do problematiky s přesahem do SPPG, učitelství prvního stupně ZŠ a vychovatelství, umožnit pochopit úskalí přechodu dítěte do ZŠ, či specifické poruchy učení |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
KASLOVÁ, M. Prelogické myšlení. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (76 – 101). Praha : JČMF, 2015. ISBN 978 – 80-7015-0222-1. KASLOVÁ, M. Zebra problem solving methods for children aged 5-8 years In Quaderni della Diddatica, 4 pp., 2023. KASLOVÁ, M. Transformace v předmatematické gramotnosti. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (102-119). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978 – 80-7015-0222-1. KASLOVÁ, M. Polytechnická výchova a příprava na školní matematiku – mozaiky a cesta k míře.In J. Slowík, J. (ed.) Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v MŠ. (20 – 38) Plzeň: ZČU PdF v Plzni, 2015. ISBN 978-80-261-0560-2. STOPENOVÁ A. K prostorové představivosti dětí předškolního věku. IN: ACTA PAEDAGOGICAE ANNUS III PREŠOV – OLOMOUC, (61 – 70). PREŠOV: ROKUS, 2004. ISNB 80-7220-182-4. KASLOVÁ, M. Význam slov ano a ne v rozvoji dítěte. In Uhlířová M. (ed.) Acta universitatis palackianae olomucensis, facultas paedagogica 2014, Mathematica IX (98-103). Olomouc: UPOL, 2014. ISSN 1801-0288. KASLOVÁ, M. Celek a jeho části. Studijní text pro kurzy ESF. Pardubice: CCS, 2014 (bez ISBN). KUPČÁKOVÁ, M. Zobrazení prostoru kreslením a modelováním. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (120-154). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978 – 80-7015-0222-1. SWOBODA, E. How to introduce young children to the repeating geometric patterns. In Novotna, J. a H. Maraova (ed.) Proceedings of SEM’13, (314 -321). Prague: Charles University, Faculty of Education, 2013. ISBN 978-80-7290-637-6. VIGHI, P. The triangle as a mathematical object. In Pytlak, M, (ed.) Proceedings CERME 3 – Europeen researche in mathematic education. ISBN 978-83-7996-009-5 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
buďukončený 2.r. BC oboru učitelstvípro mateřské školy či magisterského studia oboru učitelství 1. stupně nebo SPPG či vychovatelstvínebo 1. či 2.r. navazujícíghom agisterského studia PPG, probíhající magisterské studium o |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Studenti se vzhledem k povaze předmětu připravují průběžně za podpory systému Moodle. Ke kontrole porozumění látky a k podpoře domácí přípravy bude sloužit nabídka testů. Na zápočet student kombinovaného studia musí prokázat 100% přítomnost, kdy spolupracuje s dalšími ve skupinách po 4-5; předloží písemnou domácí práci na zadané (vybrané téma po dohodě) téma v propojení na praxi ze studovaného okruhu otázek, kterou v rámci kolokvia bude reflektovat. V práci prokáže hlubší pochopení dané problematiky, kterou propojí s praxí. Práce v rozsahu 2 – 3 stran textu včetně uvedení užitých informačních zdrojů. U studentů prezenčního studia se požadavek mění jen u povinnosti prezence na 80% účast.
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: |