|
|
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2012)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující s využitím znalostí v oblasti násilí a šikanování posoudí a analyzuje modelové situace šikanování v dětských kolektivech, navrhne vhodný postup řešení a odpovídající možnost prevence. |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7367-014-3. MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5. VÁGNEROVÁ, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7. |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
Aktivní účast na prezenční části výuky, úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny). |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2012)
1. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací. 2. Násilí a šikanování v dětských kolektivech - situace v ČR. 3. Příčiny delikventního chování dětí a mládeže. 4. Legislativní a metodická opatření pro prevenci a řešení školního šikanování. 5. Typické situace školního šikanování, kazuistiky. 6. Psychologie šikanujícího a šikanovaného. 7. Specifická a nespecifická prevence násilí a šikanování. 8. Detekce a diagnostika násilí a šikanování. 9. Způsoby intervence při zjištěné šikaně. 10. Profesionální týmová spolupráce při prevenci a řešení šikany. 11. Příklady dobré praxe, význam odborné supervize. |