Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby a malby. Kombinované techniky. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Transformace do výuky na primárním stupni školy. V případě omezení prezenční výuky bude kurz veden distanční formou.
Cíl předmětu
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
Osvojení si základních principů plošné tvorby, především kresby a malby. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Pochopení funkce výtvarného tvorby ve společensko kulturním prostředí, v seberozvoji a v rozvoji dětí. Schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele primární školy.
Literatura
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
SÝKOROVÁ, Lenka, ed. Postkonceptuální přesahy v české kresbě. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2015, ISBN 9788074149566. 73 CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1997. 2. vydání. 126 s. ISBN 80-85277-79-4. KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda 2000. 1. vyd. 191 s. ISBN 80-86138-16-X KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990. 1. vyd. 170 s. ISBN80-207-0112-5 MÍČKO, M. Testament mistra Wu. Praha: KOVALAM 1997. 2. vydání. 106 s. ISBN 80-901825-4-2 ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 262 s. ISBN 80-902267-5-2. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1.2. Praha, :Práce 1996. 1. vyd. 64 s. ISBN 80-208-0380-7. ZDENĚK, M.a kol.Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN 1987. 291 s. ISBN neuvedeno.
VITAMIN D, D2 - NEW PERSPECTIVES IN DRAWING, Phaidon.
ART NOW, Taschen.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
Pravidelná docházka (80 %), splnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba v seminářích, vlastní tvorba mimo seminář - deník, četba zadané literatury), prezentace tvorby ze semestru formou autorského digitálního portfolia.