|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (31.01.2021)
Povinná: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. (Nebo aktuaklizované vydání z roku 2019.) Kol. Přírodovědná gramotnost ve výuce. NÚV, 2011. 978-80-86856-84-1. Dostupné na http Doporučená: Jančaříková, K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-805-9. Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Jančaříková, K., Mazáčová, N. Bádání na zahradě : metodická příručka ke kurzu Badatelské činnosti na školní zahradě. Praha : Univerzita karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 43str. ISBN 978-80-7290-691-8. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (01.02.2020)
1. Koncept přírodovědné gramotnosti (PICA). 2. Specifika rozvíjení přírodovědné gramotnosti v raném věku. 3. Prekoncepty a miskoncepty předškoláků. 4. Rozvíjení environmentální senzitivity. 5. Rozvíjení jazykových schopností pro přírodovědné vzdělávání. 6. Experiment v MŠ. 7. Modelové organismy a názorn. 8. Práce s modely v MŠ. 9. Chybovost v knihách a učebních pomůckách. 10. Portfoliové hodnocení. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (31.01.2021)
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti OKB01B112A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky (cca 6 h). Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně. Připravím pro Vás podklady v moodle, včetně videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9971 On-line setkání 23.4. 2021 a 14.5. 2021 proběhnou nejspíš také on-line v Google meet. Před setkáním dostanete informační e-mail přes SIS (zkontrolujte si, zda je vaše e-mailová adresa v SIS funkční). Úkolů Vám zadám (přes moodle) celkem 5. Termín odevzdání úkolů 1 a 2 je nejpozději do 20.4.2021. Termín odevzdání úkolů 3. 4 a 5 je nejpozději do 10. 5. 2021. Úkoly budu kontrolovat najednou vždy před on-line setkáním, na kterém je budeme diskutovat. Z toho důvodu není možné úkoly odevzdat později. Později odevzdaný úkol bude hodnocen nula body. K úspěšnému zakončení předmětu a získání Z je třeba získat min. 150 (z 300 možných) a) odevzdání průběžných 5 úkolů - (každý za 20 bodů) - dodržení termínů odevzdání je nezbytnou podmínkou, pozdě odevzdaný úkol bude hodnocen 0 body, b) účast na on-line setkání (max. 100 bodů), c) závěrečný on-line test (max. 100 bodů). Hodnocení On-line test v moodle 25 otázek á 4 body, 100 bodů maximálně Průběžná práce – 5 úkolů á 20 bodů za jeden, 100 bodů maximálně Účast na on-line setkání = 100 bodů. Za nepřítomnost na celém setkání 0, za nepřítomnost na části - mínus poměrná část. Těším se na Vás Kateřina Jančaříková
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.08.2017)
Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz Upřesnění: V levé liště je třeba vybrat okénku předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia. |