PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Seminář k bakalářské práci I - OB7315320
Anglický název: Seminar for the Final Bachelor Thesis I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 29 (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Prerekvizity : OB7215203
Anotace -
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
Kurz seznamuje se základními požadavky na tento typ závěrečné práce a s její strukturou, dále s formálním a obsahovým vymezením a členěním. Jsou informováni o správném uvádění odkazů na literaturu v textu práce a o bibliografickém zápisu v seznamu literatury. Studenti dále pracují se svými zvolenými tématy tak, že ve skupinové práci o nich referují, seznamují s řešeným problémem, vysvětlují cíl, kladou si výzkumné otázky pro praktickou část, diskutují o vhodném výzkumném vzorku ve vztahu k tématu, orientují se v adekvátních metodách praktické části práce a informují o vhodné literatuře ve vztahu ke zvolenému tématu.Požadavkem k zápočtu je seznámení s vlastní BP ve studentské skupině (s řešeným problémem, cílem, metodami,respondenty a studovanou literaturou k tématu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (14.10.2018)

Cílem předmětu je seznámit studenty s koncepcí závěrečné práce - v tomto případě bakaláířské práce. Doporučit aktuální Opatření děkana zaměřené k závěrečným pracím. Ve skupině studentů pak otevřít informovanost o tématech a stádiu rozpracování BP a vést studenty k diskusi nad danými problémy a možnostmi jejich výzkumného zpracování, což vede k zamyšlení u prezentujícího studenta i k aktivním návrhům řešení u ostatních studentů ve skupině.

Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (15.11.2018)

  

ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. ISBN 80-7178-173-7.

GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno. Paido, 1996. ISBN 80-85913-15-X.

CHRÁSTKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005. ISBN 80-7220-253-7.

JANOUŠEK, J. a kol. Metody sociální psychologie. Praha: SPN, 1986.

PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum, uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-7367-313-0.

Opatření děkana PedF UK v Praze č. 37/2017.

Webové stránky Katedry primární pedagogiky

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (15.11.2018)

Kurz seznamuje se základními požadavky na tento typ závěrečné práce a s její strukturou, dále s formálním a obsahovým vymezením a členěním. Studenti jsou  informováni o správném uvádění odkazů na literaturu v textu práce a o bibliografickém zápisu v seznamu literatury. Studenti dále pracují se svými zvolenými tématy tak, že ve skupinové práci o nich referují, seznamují s řešeným problémem, vysvětlují cíl, kladou si výzkumné otázky pro praktickou část, diskutují o vhodném výzkumném vzorku ve vztahu k tématu, orientují se v adekvátních metodách praktické části práce a informují o vhodné literatuře ve vztahu ke zvolenému tématu.



Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (14.10.2018)

Požadavkem k zápočtu je seznámení se stavem rozpracování vlastní BP ve studentské skupině (s řešeným problémem, cílem, metodami,respondenty a studovanou literaturou k tématu).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK