PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Hlasová výchova a intonace II - OB7308138
Anglický název: Vocal Technique et Sight Singing II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. MgA. Iva Volavá
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2008)
Fundamentals of proper vocal and singing technique in singing. Fundamentals of intonation in practice. Theoretical issues of vocal hygiene. Characteristics of children's voice and its development possibilities. Theoretical issues of amusia, correcting incantability.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2010)

Procvičování a upevňování správné hlasové techniky a intonačních dovedností. Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícími-elementární intonace.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2010)

Aktivní účast na seminářích, splnění závěrečného testu shrnujícího probranou látku (viz intonace). Zpěv 20ti písní (lidových a dětských umělých).

Sylabus
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2010)

V rámci pěvecké techniky budou procvičovány základní pěvecké dovednosti: měkký hlasový začátek, intonačně přesné nasazení tónu ve vyšší a nižší hlasové poloze, pěvecká výslovnost, rozšiřování hlasového rozsahu, vyrovnávání znění hlasu (vyrovnávání hlasových poloh a znění vokálů). Při interpretaci vybraných písní bude věnována pozornost pěveckému frázování a uplatnění adekvátních pěveckých vazeb (non legato, staccato, legato). Součástí bude i výchova k správné technice mluvního projevu (posazení mluvního hlasu do rezonance a volba optimální individuální hlasové polohy) a k uplatnění výrazových prostředkům mluvy (tempo řeči, modulace hlasu, způsob frázování v mluvního projevu atp.) v komunikaci s dítětem.

Obsah intonace: intonace a sluchová analýza volných nástupů v dur - procvičování, opěrné písně pro intonaci základních intervalů (vzestupně): v. a m. 2, v. a m.3., č.4., č.5., v. a m.6., m.7., č.8, intonace sekundových a terciových diatonických postupů v dur, T5 dur a moll v kombinaci se sec. postupy (v dur a harmonické moll). Notový zápis slyšené melodie.

V rámci rozvoje rytmického cítění se budeme věnovat: reprodukci a analýze rytmických modelů ve 2dobém a 3dobém metru s využitím tečkovaného rytmu, šestnáctinových hodnot, triol, synkop.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2010)

Zdravý hlas, zvládnutí základních pěveckých a intonačních návyků (sluchová analýza a intonace volných nástupů v dur + základních intervalů vzestupně), zápis snadných rytmických modelů ve 2dobém a 3dobém metru, znalost 10 písní pro děti.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK