PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a evaluace školního kurikula - OB7215303
Anglický název: Designing and Evaluation of School Curriculum
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 29 / 29 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kristina Hořáková
Prerekvizity : OB7215302
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)
Cíl předmětu je orientován na postupné rozkrývání a analyzování tvorby školního vzdělávacího programu v MŠ a na další souvislosti spojené s inkluzí a dětmi 2letými dle znění nového školského zákona, dále na evaluaci a inovace ŠVP. Obsah: - vymezení pojmu kurikulum – vývoj kurikulárních dokumentů v ČR - vstupní analýza školy před tvorbou nového kurikulárního dokumentu - vliv různých vzdělávacích koncepcí na podobu kurikula - úvod do tvorby ŠVP - vzdělávací cíle v ŠVP - kompetence - vzdělávací obsah a jeho plánování - evaluace ŠVP v MŠ
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (05.01.2019)

Cíl předmětu je orientován na postupné rozkrývání a analyzování tvorby školního vzdělávacího programu v MŠ a na další souvislosti spojené s inkluzí a dětmi 2letými dle znění nového školského zákona, dále na evaluaci a inovace ŠVP

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)

Literatura:

Povinná:

RVP PV, http://www.msmt.cz/file/39792/

Koťátková, S.: Dítě a mateřská škola, Praha: Grada Publishing, 2016.

Havlínová, M., Vencálková, E. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole, Praha: Portál, 2000.

Fojtíková Zuzana: Analýza podmínek školy http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/341/ANALYZA-PODMINEK-SKOLY.html/.

Manuál pro tvorbu ŠVP pro PV

 

Další doporučená:

Průcha, J.,Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník, Praha: Portál, 2003.

Walterová, E.: Kurikulum, proměny a trendy v mezinárodní perspektivě, Brno:Masarykova univerzita, 1994.

Dvořák, D.: Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe, Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012.

Pasch, M., Gardner, T.G. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem, Praha: Portál, 1998.

Belz, H., Siegrist, M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry, Praha: Portál, 2001.

Začít spolu – Mezinárodní program předškolní výchovy. Praha: Open Society Fund, 1995.

Janík T., Maňák J., Knecht P., Němec J.: Proměny kurikula současné české školy: vize a realita http://www.orbisscholae.cz/archiv/2010/2010_3_01.pdf .

Zuzana Bečvářová: Analýza SWOT a její praktické využití při tvorbě školního vzdělávacího programu, http://clanky.rvp.cz/clanek/k/p/564/ANALYZA-SWOT-A-JEJI-PRAKTICKE-VYUZITI-PRI-ZPRACOVANI-SKOLNIHO-VZDELAVACIHO-PROGRAMU-SVP.html/ .

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (14.05.2019)

Obsah předmětu: - vymezení pojmu kurikulum – vývoj kurikulárních dokumentů v ČR - vstupní analýza školy před tvorbou nového kurikulárního dokumentu - vliv různých vzdělávacích koncepcí na podobu kurikula - úvod do tvorby ŠVP - vzdělávací cíle v ŠVP - kompetence - vzdělávací obsah a jeho plánování - evaluace ŠVP v MŠ.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)

Hodnocení pro klasifikovaný zápočet:

–        aktivní účast, která prokáže pochopení termínů, jejich aplikaci

–        tvorba programu integrovaného celku v rozsahu několika dnů

–        reflexe ŠVP konkrétní MŠ

–        reflexi ŠVP prezentovat ve skupině, v případě nedostatku času zaslat elektronicky v písemné podobě v zápočtovém týdnu (nebo nejpozději o týden později)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK