PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Pedag. praxe úvodní se seminářem - OB7215117
Anglický název: Introducton to Pedagogical Practice with Seminar
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Počet nekontaktních hodin: 1 [týdny/semestr]
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:0 E:1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Záměnnost : OB7215113
Je prerekvizitou pro: OB7215212
Je záměnnost pro: OKB7315110
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
Úvodní motivační praxe, jejímž cílem je vzbuzení zájmu a uvedení studentů do problematiky pedagogické práce s dětmi předškolního věku. Studenti se seznamují s prostředím, organizací, personálem i vybavením mateřské školy, administrativní stránkou praxe, potřebami dětí předškolního věku a náplní práce učitelek. Stěžejní činností této náslechové pedagogické praxe jsou hospitační činnosti. Studenti se učí navázat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat jak práci učitelky, tak i činnosti dětí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
  • vzbuzení či prohloubení zájmu studentů o obor učitelství pro mateřské školy
  • uvedení do problematiky předškolního vzdělávání
  • seznámit se s prostředím a životem v mateřské škole
  • získat pedagogické zkušenosti (pozorování pedagogických situací, navazování kontaktů s dětmi, pozorování a analyzování práce učitelky)

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
  • SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004, 48 s. ISBN 80-87000-00-5.
  • OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 493 s. ISBN 978-80-7367-703-9.

 

Metody výuky -
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
  • seminář
  • týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
Požadavky na seminář
  • odevzdání seminární práce (založení pedagogického portfolia)
  • prezentace FMŠ (skupinově na semináři)
  • aktivní účast na seminářích (80% docházka)

 

Požadavky při pedagogické praxi
  • 100% účast studenta na praxi (doložená docházkovým listem studentů na praxi)
  • vyplněný hodnotící list 
  • splnění zadaných úkolů fakultním učitelem a pozitivní hodnocení studenta 
  • zpracování a předložení pedagogického portfolia (záznamy z hospitací, reflexí, seznam prostudované odborné literatury, seznam a analýza pedagogické dokumentace, seznam akcí, jichž se student zúčastnil atd.)
  • splnění zadaných úkolů vedoucím praxe
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
  • hospitační činnosti 
  • pohospitační reflexe (rozbory)
  • první pokusy o vstup do pedagogické situace (navazování kontaktů s dětmi)
  • drobné asistenční činnosti
  • cílené a strukturované pozorování (u absolventů středních pedagogických škol)
  • rozhovor s fakultní učitelkou a beseda s ředitelkou fakultní školy
  • plnění úkolů zadaných vedoucím praxe
  • plnění úkolů zadaných fakultní učitelkou (především u absolventů SPgŠ)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK