Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
Výtvarný projev a výchovné působení ve školním a ve specifickém mimoškolním prostředí.
Výchovné působení v rámci ústavní výchovy a výchovy dětí s mentálním a fyzickým postižením.
Diagnostické a terapeutické možnosti, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností.
Vybrané kapitoly z artefiletiky, arteterapie a speciální pedagogiky.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
Educational programme for basic school and secondary school.
Art expression and education in the school and in free time. Educational influence in the institutions for special needs.
Diagnostic and therapeutic possibilities, specific and restrictions in leading of art activities. Chosen chapters from artefiletic,
artetherapy and special pedagogy.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Cíle předmětu:
Seznámení s Rámcovými vzdělávacími programy pro ZŠ a SŠ, jejich analýza a tvůrčí aplikace.
Poznání možností výtvarné výchovy při výchově a vzdělávání dětí s mentálním a fyzickým postižením.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Goals of subject:
Teach-in with Undetailed educational programes for basic school and high school, its analyze and creative aplication. Cognition of possibilities in art education by training with children with menthal and physic disfunction.
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
DAVID, J.: Výtvarná výchova jako duchovní a smyslový fenomén. Fantisk, Polička 1993
DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Portál, Praha 2001.
MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002.
POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha 2005
ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 2001.
SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
DAVID, J.: Výtvarná výchova jako duchovní a smyslový fenomén. Fantisk, Polička 1993
DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Portál, Praha 2001.
MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002.
POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha 2005
ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 2001.
SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
přednáška/seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
lecture 1, seminar 1
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Požadavky ke kontrole:
Zápočet:
Rozpracování vybraných partií RVP, jejich prezentace a obhájení v seminářích v určených termínech. Konkrétní aplikace vybraných témat výtvarné výchovy pro cílové skupiny dětí
a dospívajících.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Examination:
Concret demands for exam will be formulated from theoretical content of subject, its reflection and practical aplication.
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
sylabus:
Rámcové vzdělávací programy výtvarné výchovy pro ZŠ a SŠ.
Výtvarný projev a výchovné působení ve školním a ve specifickém mimoškolním prostředí.
Výchovné působení v rámci ústavní výchovy a výchovy dětí s mentálním a fyzickým postižením.
Diagnostické a terapeutické možnosti, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností.
Vybrané kapitoly z artefiletiky, arteterapie a speciální pedagogiky.
Klíčová slova:
Výtvarný projev, rámcový vzdělávací program, fyzické, mentální a sociální znevýhodnění, arteterapie.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
sylabus:
Educational programme for basic school and secondary school.
Art expression and education in the school and in free time. Educational influence in the institutions for special needs.
Diagnostic and therapeutic possibilities, specific and restrictions in leading of art activities. Chosen chapters from artefiletic, artetherapy and special pedagogy.
Key words:
Art work, undetailed educational programe, physic, menthal and social devalueding, artetheraphy