PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Výtvarný projev a výchova III - OB2321018
Anglický název: Art and Education III
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Prerekvizity : OB2321014
Je prerekvizitou pro: OB2321026
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
Výtvarný projev a výchovné působení ve školním a ve specifickém mimoškolním prostředí. Výchovné působení v rámci ústavní výchovy a výchovy dětí s mentálním a fyzickým postižením. Diagnostické a terapeutické možnosti, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností. Vybrané kapitoly z artefiletiky, arteterapie a speciální pedagogiky.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Cíle předmětu:
Seznámení s Rámcovými vzdělávacími programy pro ZŠ a SŠ, jejich analýza a tvůrčí aplikace.

Poznání možností výtvarné výchovy při výchově a vzdělávání dětí s mentálním a fyzickým postižením.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)

DAVID, J.: Výtvarná výchova jako duchovní a smyslový fenomén. Fantisk, Polička 1993

DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Portál, Praha 2001.

MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002.

POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha 2005

ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 2001.

SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Požadavky ke kontrole:
Zápočet:
Rozpracování vybraných partií RVP, jejich prezentace a obhájení v seminářích v určených termínech. Konkrétní aplikace vybraných témat výtvarné výchovy pro cílové skupiny dětí

a dospívajících.

Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
sylabus:
Rámcové vzdělávací programy výtvarné výchovy pro ZŠ a SŠ.

Výtvarný projev a výchovné působení ve školním a ve specifickém mimoškolním prostředí.

Výchovné působení v rámci ústavní výchovy a výchovy dětí s mentálním a fyzickým postižením.

Diagnostické a terapeutické možnosti, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností.

Vybrané kapitoly z artefiletiky, arteterapie a speciální pedagogiky.

Klíčová slova:
Výtvarný projev, rámcový vzdělávací program, fyzické, mentální a sociální znevýhodnění, arteterapie.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK