|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (26.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (26.02.2019)
Povinná četba - podklad pro psané reflexe: Ross, Alex: The Rest is Noise (český překlad Zbývá jen hluk, Praha : Argo : Dokořán 2011). Převážně beletristické zpracování látky z hudebních dějin 20. století od amerického hudebního kritika (píšícího pro The New Yorker a New York Times), a to s aparátem audio ilustraci ke knize na internetu. Doporučená literatura: Michels, Ulrich, dtv-Atlas zur Musik. Tafeln und Texte. Bärenreiter Verlag 1977 (český překlad: Encyklopedický atlas hudby. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny 2000). Použít jako přehledný informační faktografický materiál. Stravinskij, Igor, Kronika mého života. Praha : Orbis 1937 Janáček, Leoš, Pohled do života i díla. Uspořádal Adolf Veselý. Praha : Fr. Borový 1924 Martinů, Bohuslav: 1938-1945. Praha : Hudební matice Umělecké besedy 1947 (přetisk: Domov, hudba a svět, Praha : SHV 1968) Novák, Vítězslav, O sobě a o jiných. Praha : Supraphon 1970 Hanuš, Jan, Labyrint svět. Praha : Odeon 1996 ad. viz dejinyhudby.blogspot.com |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (26.02.2019)
LS je uzavřen zápočtem a zkouškou.
Zápočet po LS bude udělen za 1) min. 70% docházky 2) psané reflexe na dvě samostatně vybrané kapitoly z knihy Alex Ross: The Rest is Noise / Zbývá jen hluk. Reflexe bude velice stručně zmiňovat obsah kapitoly + zaměří se na zarážející / zajímavé / diskutabilní otázky a problémy tématu. Přinese vlastní pohled na věc a vhled do tématu. Celkový rozsah min. 2 normostrany.
Ross, Alex: The Rest is Noise (český překlad Zbývá jen hluk, Praha : Argo : Dokořán 2011). aparát audio ilustraci ke knize na internet
Zkouška na konci LS sestává z písemné části (= testu), který opět zahrnuje i poslechovou část a z ústní zkoušky. V ústní části zkoušky zodpoví uchazeč/ka vždy jednu otázku z obou historických období daného roku výuky. Otázky se losují. K ústní zkoušce předloží uchazeči a uchazečky soupis prostudované odborné literatury (min. 8 položek) a soupis proposlouchané hudby. Soupis literatury by měl zahrnovat kromě výběru z doporučených souborných pojednání dále minimálně po dvou monografických pracech ke každému z uvedených hudebně historických období podle vlastního výběru uchazeče či uchazečky. Soupis proposlouchané hudby by měl obsahovat nejméně 20 položek (titulů = CD). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (26.02.2019)
+ dle časových možností vybrané kapitoly z: 7) Chance, aleatorika, témbrová hudba (Cage, Ligeti, Lutoslawski, Penderecki) |