PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Galerijní animace - jen pro spec. VV - O01321535
Anglický název: Gallery Education
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Předmět bude vyučován v rámci kurzu ON9321A33
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kristýna Říhová, DiS.
Prerekvizity : O01321137
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
Umělecké dílo v systému kulturního vzdělávání. Galerijní edukace jako součást vzdělávacího programu. Kritická analýza vizuálních artefaktů a sociokulturních kontextů. Současné koncepce v umění a filozofii. Metody a formy galerijního a muzejního vzdělávání. Tvůrčí přístupy při navrhování vzdělávacího projektu pro školu a galerii / muzeum.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)

Získání odborných znalostí a dovedností k samostatné tvorbě, reqalizaci a odborné reflexi edukačního programu v galerii nebo muzeu umění.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)

Fulková,M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. 

Fulková,M. (2008). Diskruzy umění a vzdělávání.  Praha: H&H

Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

Kitzbergerová,L. (2017). Na výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Výtvarná výchova, 57 (1-2), 106-112

Říhová, K., & Bláha, L. (2017). Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80

Smetanová,B. (2018). Cesta na Kinteru.Výtvarná výchova, 1-2(58), 46-52

 

 

Metody výuky -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)

Seminář

V případě omezení prezenční výuky bude seminář veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)

Požadavky k zápočtu:


Vypracování a prezentace seminární práce - didaktického portfolia, které bude ilustrovat přípravu a realizaci výtvarného úkolu v kontextu konkrétní aktuální výstavy. Bližší struktura portfolia bude uvedena na úvodním setkání.

 

 

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
  1. Současné pojetí muzea/galerie jako komunikačních médií.
  2. Galerijní edukace v kontextu pedagogické praxe.
  3. Pojetí uměleckého díla v současnosti, socio-kulturní kontext díla.
  4. Vztah autor - dílo - divák (tvorba, recepce a interpretace díla - tři dimenze díla - forma, výraz a komunikace).
  5. Studium profesionálních programů, identifikace různorodých přístupů k tematizaci a konceptům obsahů, diskuse.
  6. Návštěva galerie-komentovaná prohlídka.
  7. Návštěva galerie-edukační program.
  8. Realizace vlastních edukativních projektů a jejich reflexe.
  9. Prezentace didaktického portfolia.



 
Univerzita Karlova | Informační systém UK