PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Výzkum ve výtvarné výchově - jen pro spec. VV - O01321281
Anglický název: Research in Art Education
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Prerekvizity : O01321163
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)
Úvod do metodologie a metod výzkumu ve výtvarné výchově, do jeho souvislostí a myšlenkové tradice
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro aplikaci získaných poznatků o metodách pedagogického výzkumu a jejich využití :při řešení diplomových úkolů zadaných na katedře výtvarné výchovy a při řešení problémů individuálních výzkumných projektů ve školní praxi studentů ve výtvarné výchově na primárním stupni základního vzdělávání. Uvést studenty do teoretických souvislostí výzkumu.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

DISMAN,M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum 1993. 347 s. ISBN 80-7184-141-2.

GAVORA,J. Úvod do pedagogického výzkumu. Pořadí vydání neuvedeno. Brno: PAIDO, 2000. 127 s. ISBN 80-85931-79-6.

GLASER, BARNEY, G., STRAUSS, ANSELM, L., ´Discovery of Substantive Theory: A Basic Strategy Underlying Qualitative Research´, American Behavioral Scientist, 8:5, 1965, pp. 5-11.

HENDL,J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1.vyd. Praha: Karolinum 1997.243 s. ISBN 80-7184-549-3.

HICKMAN, R. (ed.): Research in Art and Design Education: Issues and Exemplars. Chicago University Press, 2009.

KOLEKTIV AUTORŮ Věda a výzkum ve výtvarné výchově. Sborník příspěvků z vědeckého semináře kat.Vv.Praha: 1998.100 s. ISBN 80-86039-59-5

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1.vyd. Praha : UK v Praze, Karolinum 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.

PRŮCHA,J. Pedagogický výzkum (Uvedení do teorie a praxe). Ed.J.Slavík). 1.vydání. Praha : UK PedF 1995. ISBN 80-7184-132-3.

ŠVANCARA,J.: Metody vývojově psychologického zkoumání. In: KURIC,,J. a kol: Ontogenetická psychologie. 1.vyd. Praha:SPN 1886.264 s. ISBN nemá.

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (13.09.2021)

* Požadavky k zápočtu:
zpracování seminární práce dle zadaných instrukcí, prezentace projektu v rámci seminářového setkání

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

Vzdělávání výtvarných pedagogů a výzkum

Metodologie výzkumu a výzkumné metody. Vztah teorie a praxe. Cíle, obsah, struktura. Diplomová práce a její zpracování. Pedagogický akční výzkum.

Klíčová slova: pojem tvorby ve výzkumu, tradice kvalitativního výzkumu, 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK