PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Didaktika výtvarné výchovy II - O01321164
Anglický název: Didactics of Art Education II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015 do 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: DIVV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Umění > Předměty obecného základu
Prerekvizity : O01321046
Je záměnnost pro: OK0621164, O01321903
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)
Předmět Didaktika Vv 2: umění a škola se zabývá otázkami vnímání vizuálního díla, možnostmi jeho interpretace a dalšího zapojení ve výtvarné výchově. Seznamuje studenty s možnými přístupy k uměleckému dílu a jejich přednostmi a slabinami v kontextu didaktické transformace. Staví na znalostech studentů z teorie a historie umění.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

Rozvoj aktivního vnímání a schopnosti interpretovat umělecké dílo, schopnost transformace jeho obsahu do výtvarného úkolu.  Rozvoj funkčního slovníku učitele.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

BIRD, M. Van Goghova hvězdná noc. CPress 2017

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění:

vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012

FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L., KITZBERGEROVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 2. Praha: PedF UK a UPM 2013

JAKUBCOVÁ, L., FULKOVÁ, M. SEHNALÍKOVÁ, V. Metodika II. Metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, Galerie Rudolfinum 2013

HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014

KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst 2000

KAFKOVÁ, H.: Plánování výtvarných činností, Praha, UK 2019. Dostupné na:

https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/

 

DOMLÁTILOVÁ, K., FREITAGOVÁ, M., HORÁK, O., LAHODOVÁ, K. Klacky v galerii, obrazy za miliony a co znamená krabice od pracího prášku? Praha: Galerie Rudolfinum

ECO, U. (ed.) Dějiny krásy. Praha: Argo 2005. ISBN 80-7203-677-7

ECO, U. (ed.) Dějiny ošklivosti. Praha: Argo 2007. ISBN 978-80-7203-893-0

FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010

MENKHOFFOVÁ, I. Svět optických iluzí. Praha: Slovart 2010

NOVOTNÁ, M. Kontext a práce s ním ve Vv. In: Výtvarná výchova 2/2013

https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (10.09.2021)

Splnění úkolů (např. studium zadané literatury, vypracování návrhů výuky, apod.) zadaných v semináři nebo jako samostatná příprava.

 

V případě, že bude KVV nucena omezit nebo rušit prezenční výuku, bude výuka v předmětu zajištěna distančně pomocí aplikace MS Teams.

Aplikace je všem studentům řádně zapsaným na PedF UK zdarma k dispozici, viz tento odkaz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/.

Výuka bude v semináři/přednášce nastavena tak, aby ji bylo možné plnit v případě nutnosti distančně a podmínky k zakončení předmětu se nebudou měnit.

Aktuální podmínky k zakončení předmětu budou představeny na prvním semináři nebo na první přednášce.

V případě distanční výuky budou aktuální požadavky uloženy v dokumentu INFORMACE.doc v týmu v MS Teams.

Prosím studentky a studenty, aby si aktualizovali e-mailové adresy, aby bylo možné je kontaktovat a informovat.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

oborový kontext, plánování výtvarných činností, galerijní a muzejní edukace, didaktická transformace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK