|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (14.09.2020)
Didaktika reálií BIECHELE, M., PADRÓS, A. Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. München: Goethe Institut, Langenscheidt, 2003. ISBN 3-468-49643-5. BISCHOF, M., KESSLING, V., KRECHEL, R. et al. Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudieneinheit 3. München: Goethe Institut, Langenscheidt, 1999. ISBN 3-468-49677-X. MACAIRE, D., HOSCH, W. Bilder in der Landeskunde. Fernstudieneinheit 11. München: Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49660-5. HANSEN, M., ZUBER, B. Zwischen den Kulturen. Strategien für den Unterricht. Berlin und München: Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49474-2. ERDMENGER, M. Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006623-X. NEČASOVÁ, P. Úloha reálií ve výuce cizím jazykům. In: Cizí jazyky, 2003-2004, roč. 47, č. 3., s 88–90. ISSN 1210-0811.
Didaktika reálií a didaktika literatury WIEIERLACHER, A., BOGNER, A. Handbuch interkultureller Germanistik. Stuttgart: Verlag J. B. Metzler, 2003. ISBN 3-476-01955-1.
Didaktika literatury Materiály z webových stránek Tamary Bučkové ABRAHAM, U; KEPSER M. Literturdidaktik Deutsch. 3., neu bearbeitete und erweiterte Auflage. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009. ISBN 978-3-503-09883-5.BOGDAL, K. H., KORTE, H. (Hrsg.) Grundzüge der Literaturdidaktik. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, 2002. ISBN 3-19-001430-2. BESEDOVÁ, Petra. Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-311-1. BOGDAL, Klaus-Michael; KORTE, Hermann. Grundzüge der Literaturdidaktik. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, GmbH & Co. KG, 2002. ISBN 3-423-30798-6. EDER, Ulrike (Hg.) a. Sprache erleben und lernen mit der Kinder- und Jugendliteratur I: Theorien, Modelle und Perspektiven für den Deutsch las Zweistsprachenunterricht (Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht. Wien: Praesens, 2015. ISBN 978-3-7069-0827-6. EDER, Ulrike (Hg.) a. Sprache erleben und lernen mit der Kinder- und Jugendliteratur II: Theorien, Modelle und Perspektiven für den Deutsch las Zweistsprachenunterricht (Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht. Wien: Praesens, 2015. ISBN 978-3706908276. EHLERS, Swantje. Lesetheorie und fremdsprachliche Lesepraxis aus der Perspektive des Deutschen als Fremdsprache. Tübingen: Narr (= Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik), 1998. ISBN 3-8233-5296-2. EHLERS, Swantje. Lesen als Verstehen: zum Verstehen fremdsprachlicher Texte und zu ihrer Didaktik. Berlin; München; Wien; Zürich; New York: Langen Schmidt, 1992. ISBN 9783468496783. GANSEL, Carsten. Moderne Kinder- und Jugendliteratur: ein Praxisbuch für den Unterricht. Berlin: Cornelsen Scriptor, 1999. ISBN 3-589-21152-0. HUNFELD, Hans. Literatur als Sprache. Ansätze eines hermeneutische orientierten Fremdsprachenunterrichts. Berlin und München: Langenscheidt KG, 1990. ISBN 3-468-49440-8. KOLEČÁNI LENČOVÁ, Ivica; KOVÁČOVÁ, Michaela; TOMÁŠKOVÁ, Simona. Neue Wege im DaF-Unterricht. Bildende Kunst – Spielfilm – digitale Medien. Nümbrecht: Kirsch Verlag, 2018. ISBN 978-3-943906-44-8. O´SULLIVAN, Emer; RÖSLER, Dietmar. Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Stauffenburg Verlag Brigitte Narr GmbH, 2013. ISBN 978-3-86057-297-9.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (19.09.2018)
Požadavky ke zkoušce: - aktivní účast na výuce (80 %) - didaktizace zvoleného tématu z reálií |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (19.09.2018)
Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru. (8.10.) Historie reálií v cizojazyčném vyučování. (15.10.) Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků. (15.10.) Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií. (22.10.) Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování. (29.10.) Prezentace didaktizace zvoleného tématu (3.12., 10.12., 17.10.) Literární výchova jako součást vyučování cizímu jazyku. Teorie literatury a "literární dějepis" ve vyučování cizímu jazyku. Problematika kánonu textů. Literární text jako subjednotka systému umělecké literatury a jako samostatně fungující jednotka sociálně kulturního systému. Práce s literárním textem. "Klasická analýza textu" versus činnostně orientovaný charakter práce s textem. Práce s literárním textem v klasických vyučovacích jednotkách versus literární projekty. Literární výchova a dramapedagogika. Specifické rysy práce s lyrikou, epikou a dramatem. |