|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (15.05.2019)
Brandejs, Č. K otázce využití archivních dokumentů ve vyučování dějepisu, in Sborník Pedagogické fakulty v Hradci Králové. Historie. Praha: SPN, 1981, s. 161 - 164. Havlůjová, H., Mikeska, T., Parkan, F., Stolárová, L. Střed Evropy okolo roku 1000- historický průvodce pro mládež (pro ZŠ a nižší gymnázia), Praha: CMS, 2002. Homerová, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky ? Učitelské noviny l997, s. l9 - 20. Hroch, M. a kol. Úvod do studia dějepisu. Praha: SPN, 1983. Julínek, S. Didaktická analýza jako východisko pro funkční volbu vyučovacích prostředků ve výuce dějepisu. in: Vyučovací pomůcky jako prostředek modernizace výuky dějepisu. Brno 1986, s. 78 - 95. JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004. Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1990 Michovský, V. Didaktická analýza - základní forma učitelovy přípravy na vyučování. In.: Sborník pedagogické fakulty v Plzni. Dějepis 12. Praha: SPN, 1973. Pasák, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, l981/2, č. l0, s. 281 - 283. Petrtyl, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha, SPN 1962. Slolárová, L., Havlůjová, H., mikeska, T., Parkan, F.: Střed Evropy okolo roku 1000- historický průvodce pro mládež (střední školy a gymnázia), Praha: CMS,2002. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Doporučená literatura a zdroje:−Čechová, B. H.: Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků, Praha: Portál, 2009.−Grecmanová, H. –Urbanovská, E.,Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP, Olomouc: Hanex, 2007.−Slavík, J.: Hodnocení v současné škole, Praha: Portál 1999.−Stradling,R.,Jak učit evropské dějiny 20. století, 2003. Dostupné online: http://www.msmt.cz/vzdelavani/jak-ucit-evropske-dejiny-20-stoleti−Hot Potatoes http://hotpot.uvic.ca/ Manusriptorium pro školy http://www.manuscriptorium.com/index.php?q=cs/content/p%C5%99%C3%ADpravy-pro-v%C3%BDuku−Ústav pro soudobé dějiny(výstupy projektů)http://www.usd.cas.cz/(levé menu)−Ústav pro studium totalitních režimů –vzdělávací projekty http://www.ustrcr.cz/cs/projekty#vzdelavaci −The National Archives –Education (Velká Británie) http://www.nationalarchives.gov.uk/education/default.htm |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Přednášky, semináře,skupinová práce, exkuze do paměťových institucí, konzultace. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
Přednášky Profesionalizace učitele Dějepis a pomocné vědy historické Historická, didaktická a metodická analýza Zastoupení dějepisu v učebních plánech základních škol (RVP) Zastoupení dějepisu v učebních plánech základních škol (RVP) Mimotřídní a mimoškolní výuka dějepisu Semináře Příprava praxe na ZŠ - hodnocení Historická, didaktická a metodická analýza konkrétních tematických celků zařazených do výuky dějepisu na základních školách Historická, didaktická a metodická analýza konkrétních tematických celků zařazených do výuky dějepisu na středních školách. Tvorba testů Mapa a její využití ve výuce Příprava náslechu na SŠ - náslech a jeho hodnocení Mimotřídní a mimoškolní výuka dějepisu v praxi Příprava pomůcek pro mimotřídní a mimoškolní výuku |