|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (27.07.2017)
Poznání a pochopení zákonitostí vzniku a vývoje dětského výtvarného projevu, jeho stádií, charakteristických rysů a jejich příčin a významu dětského výtvarného projevu pro zdravý rozvoj dítěte. Základy pro chápání významu a specifických možností výtvarné výchovy ve školním púropstředí. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H + H, 2008. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Praha - Ped F, 2005. PIAGET, J.: Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997 READ, H.: Výchova uměním. Praha: Odeon, 1967. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. Praha: UK Praha Ped F, 2001. ROESELOVÁ, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy I. Zkušenost, dialog a koncept. Ped F UK Praha 1993. UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. Praha: SPN 1976. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
FREUD, S.: O člověku a kultuře, Praha, Odeon, 1990, ISBN 80-207-0109-5 HUYGHE, R.: Řeč obrazů, Odeon, Praha, 1973. GOMBRICH, E.: Umění a iluze, Praha, Odeon KUCHARSKÁ, A., MÁJOVÁ, L.: Dětská kresba v psychologickém výzkumu, Univerzita Karlova, Praha, 2005. KULKA, J.: Psychologie umění, Praha: Grada, 2008. LAMAČ, M.: Myšlenky moderních malířů, Praha, Odeon, 1989. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ŠIKL, R.: Zrakové vnímání, Praha: Grada 2013. ŠINDELÁŘ, D.: Myšlení v obrazech aneb obrazy myšlení, Odeon, Praha, 1986. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (02.10.2017)
První částí zkoušky je písemný test ověřující úroveň vědomostí a orientaci posluchačů v tématu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (13.09.2020)
Požadavky ke kontrole: aktivní účast na seminářích- referát na téma seminární práce odevzdání semestrální práce na zadané téma Zkouška:
V případě distanční formy výuky - přednášky - samostudium z připravených prezentací a kometovaných textů; seminární setkání - online či prezenční konzultace individuálně nebo ve skupinách dle možností. Zkouška analogicky- osební či online setkání nad zpracovanou seminární prací + ústně otázky z testu. |