PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Medicínská propedeutika I. - OPBS1S107A
Anglický název: Medical Propedeutics
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: 50 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MUDr. Bohuslav Mrzena, CSc.
Vyučující: MUDr. Michal Schreiber, CSc.
Prerekvizity : OPBS1S101A
Je prerekvizitou pro: OPBS1S116A, OPBS1S113A, OPBS1S114A, OPBS1S123A, OPBS1S120A, OPBS1S121A, OPBS1S122A
Je záměnnost pro: OKBS1S107A
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (30.01.2018)

HORT, V. a kol. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-472-9
KOTULÁN, J. (ed.) Základy zdravotních nauk pro pedagogy. Brno: MU, 1999.
KÁBRT, J. a kol. Lexicon medicum. Praha: AVICENUM, 1988.
KAPOUNEK, B., KAPOUNEK,A. Ortopedie a neurologie pro speciální pedagogy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
KOTAGAL, S. Základy dětské neurologie. Praha: Triton, 1996. ISBN 80-85875-06-3
LESNÝ, I., ŠPITZ, J. Neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-22922-0.
MRZENA, B. Pediatrie: vybrané kapitoly pro studující speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Brno: Paido, 2009. 109 s. ISBN 978-80-7315-182-9.
TŮMA, S., HOŘÁK, J. Vrozené anomálie diagnostikované zobrazovacími metodami v dětském věku. Jinočany: H&H, 1995. ISBN 80-85787-67-9.
ZAHÁLKOVÁ, M. Pediatrie pro speciální pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1008-8

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (30.01.2018)
  1. Pojem zdraví, přehled poruch pohybového ústrojí, srdečně – cévního ústrojí, dýchacího ústrojí, trávicího ústrojí, vylučovacího ústrojí, kožního ústrojí, nervového ústrojí.
  2. Dítě se smyslovou vadou.
  3. Škola a infekce, dítě s alergií v procesu vzdělávaní, zdravotní rizika učitelského povolání.
  4. Základy hodnocení výživové spotřeby a výživového stavu.
  5. Základní pojmy z infektologie, poruchy rozmnožovacího ústrojí, reprodukční a sexuální chování jako rizikový faktor.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (30.01.2018)

Úspěšnost v zápočtovém testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK