PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Teorie a dějiny výtvarného umění 3 - ON2321009
Anglický název: Theory and history of art 3
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D.
Prerekvizity : ON2321005
Anotace
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
Umění jako předmět psychologie: psychologie umělecké tvorby a recepce uměleckého díla. Psychologie vizuálního vnímání a její zákonitosti - utváření vizuálního obrazu. Základní tendence psychologie umění. Psychické mechanismy a regulátory umělecké tvorby a recepce. Podnět, stimul, námět, téma a obsah uměleckého díla z hlediska psychologického. Psychologická a výtvarná analýza vyjadřovacích prostředků výtvarného umění.
Literatura
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
ARNHEIM, R.: Entropie a umění. Praha 1992.
FREUD, S.: Vzpomínka z dětství Leonarda da Vinci. Orbis, Praha 1991.
GOMBRICH, E.H.: Umění a iluze. Odeon, Praha 1985.
JUNG, C.G.: Analytická psychologie, její teorie a praxe. Praha 1993.
KANDINSKY, W.: O duchovnosti v umění. Triáda, Praha 1998.
KULKA, J.: Psychologie umění. SPN, Praha 1991.
VYGOTSKIJ, L.S.: Psychologie umění. Odeon, Praha 1981.

Metody výuky
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)

Formy výuky studijního předmětu : přednáška, seminář

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet, zkouška

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK