PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Základy školského managementu - OKNZ0U113B
Anglický název: Educational management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (03.01.2018)
Seminář Základy školského managementu je koncipován jako teoretické i praktické uvedení posluchačů studijních pedagogických programů naší fakulty do tohoto oboru, do problematiky chodu školy a základních struktur jejích řízení. V rámci semináře budou realizovány rozličné praktické aktivity, rozbory kazuistik a zkušeností lektorů. Posluchači budou mít možnost se seznámit se situacemi, do kterých se dostanou okamžitě po nástupu do praxe, a které jim mohou značně zkomplikovat počáteční důležitou etapu výkonu učitelské profese.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (03.01.2018)

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Praha: PedF UK, 2016

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2

PISOŃOVÁ, M. Školský management pre študijné odbory učitelstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava: UK Bratislava, 2015

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (03.01.2018)
  1. Úvod do předmětu, vymezení oboru a průniky ostatních disciplín
  2. Vztah managementu a školského managementu, využití ve školské praxi
  3. Vrstvy managementu (školský, školní, třídní) a rozhodující osoby ve škole
  4. Pedagogický proces pohledem učitele a ředitele 
  5. Evaluace třídy a školy, nástroje měření výstupů
  6. Autoevaluační procesy
  7. Marketingové řízení
  8. Komunikace a její význam v práci učitele
  9. Projektové řízení
  10. Řešení konfliktů
  11. Adaptace začínajících učitelů
  12. Image a kultura školy
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK