PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe z biologie na SŠ s reflexí - OKNB2B110A
Anglický název: Biology Teacher Training with Reflection (ISCED 3)
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (60)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D.
Prerekvizity : OKNB2B107A
Záměnnost : OKN1302014
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.06.2017)
Obsahem kurzu je praxe na střední škole (vyšší sekundární vzdělávání, ISCED 3), kde student přebírá krátkodobě úvazek za kmenového učitele a působí jako učitel biologie nebo geologie. Praxe začíná 8mi náslechovými hodinami, kdy student hospituje u přiděleného učitele. Z náslechových hodin zpracuje písemnou reflexi dle zadání. Poté sám odučí 12 vyučovacích hodin. Na hodiny zpracuje písemné přípravy dle zadání. Jedna z odučených hodin bude hospitována pracovníkem katedry, pracovník katedry provede se studentem reflexi. Kurz bude zakončen závěrečnou reflexí s katedrovým garantem praxe.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.06.2017)

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.

Jak být dobrý učitel?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-39-8.

Problémy se třídou?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-40-4.

Řezníček, J., Rusek, M. DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha, UK, PedF, 2014. ISBN 978-80-7290-794-6.

VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

Vinter, V. Příručka pro začínající učitele biologie. Šumperk: Trifox, 2009.

Učebnice pro výuku biologie a geologie na SŠ

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.10.2018)

8 hodin náslechů, 12 hodin přímé výuky, odevzdání deníku z praxe obsahujícího rozbory hodin z náslechů a přípravy na hodinu vlastních odučených hodin, reflexe s hospitujícím, závěrečná reflexe s katedrovým garantem praxe

 

Před nástupem na souvislou oborovou praxi musí student povinně absolvovat kurz Proškolení před pedagogickými praxemi v MOOODLe. Po individuálním absolvování kurzu, včetně závěrečného testu, si vygeneruje osvědčení, které předloží garantovi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK