PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Galerijní animace - jen pro spec. VV - OK0621535
Anglický název: Galleryś animation
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Miroslava Špačková, Ph.D.
Prerekvizity : OK0621137
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Umělecké dílo v systému vzdělávání. Možnosti animací a didaktického využití uměleckých děl v galeriích a uměleckých muzeích. Metody a formy aktivního osvojování výtvarného volného umění i užité tvorby.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)

Získání odborných znalostí a dovedností k samostatné přípravě, realizaci a odborné reflexi edukačního programu v galerii nebo muzeu umění.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)

Fulková,M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. 

Fulková,M. (2008). Diskurs umění a vzdělávání.  Praha: H&H

Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

Kitzbergerová,L. (2017). Na výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Výtvarná výchova, 57 (1-2), 106-112

Říhová, K., & Bláha, L. (2017). Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80

Smetanová,B. (2018). Cesta na Kinteru.Výtvarná výchova, 1-2(58), 46-52

Metody výuky -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)

seminář

V případě omezení prezenční výuky bude seminář veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)

Požadavky k zápočtu:


Vypracování a prezentace seminární práce - didaktického portfolia, které bude ilustrovat přípravu a realizaci výtvarného úkolu v kontextu konkrétní aktuální výstavy. Bližší struktura portfolia bude upřesněna na úvodním setkání.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)

Současné pojetí muzea/galerie jako komunikačních médií. Galerijní edukace v kontextu pedagogické praxe. Pojetí uměleckého díla v současnosti, socio-kulturní kontext díla. Vztah autor - dílo - divák (tvorba, recepce a interpretace díla - tři dimenze díla - forma, výraz a komunikace).

Studium profesionálních programů, identifikace různorodých přístupů k tematizaci a konceptům obsahů, diskuse. Reflexivní bilance z realizace vlastního projektu a jeho analýza.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK