PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Prezentace dětské výtvarné tvorby - OK0621534
Anglický název: Prezentation of childrens creation work
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
Zásady třídění a archivace dětských výtvarných prací, dokumentace prostřednictvím informační a komunikační techniky (ICT), zásady, formy a prostředky prezentace pro odbornou i širší veřejnost.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)

Položit základy pro rozvíjení schopnosti učitele výtvarné výchovy zveřejňovat výsledky dětské výtvarné činnosti a vlastní pedagogické činnosti.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)

BUZAN, T. Myšlenkové mapy. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. 216 s. ISBN 978-80-251-

2910-4.

KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, J., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.

SLAVÍK,J.,NOVÁK,J. Informace, databáze a výtvarná výchova. Praha: UK 1991.

SLAVÍK,J.,NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele (Efektivní práce s informacemi ve škole). Praha: Portál, 1997.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9.

Roeselová,V. Proudy ve výtvarné výchově.Praha: Sarah.1999.

Roeselová,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.2004

TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005.

TOMKOVÁ, A., STRCULOVÁ, V. Portfolio ve třetím ročníku základní školy. In Kritické listy. 2002, č. 9, s. 36-37.

TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In KOŠŤÁLOVÁ, H. a kol. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha : Verlag Dashofer, 2005 s.1 - 11. ISBN  80-86897-00-1.- Elektronická verze: TOMKOVÁ, Anna. Žákovské portfolio a jeho cíle v primární škole. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/1543/ZAKOVSKE-PORTFOLIO-A-JEHO-CILE-V-PRIMARNI-SKOLE.html>. ISSN 1802-4785.

TOMKOVÁ, Anna. Způsob práce s portfoliem v primární škole. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1544/ZPUSOB-PRACE-S-PORTFOLIEM-V-PRIMARNI-SKOLE.html>. ISSN 1802-4785.

TOMKOVÁ, Anna. Učitelské portfolio. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1545/UCITELSKE-PORTFOLIO.html>. ISSN 1802-4785.

http://creativeconnexions.eu

http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/statni-zaverecne-zkousky/pedagogick-portfolio

 

http://artefiletika.kvk.zcu.cz/clanky/8-teorie-artefiletiky/203-pozor-snehulak

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.09.2020)

seminář

V případě omezení prezenční výuky bude seminář veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (07.10.2021)

Zápočet:

Návrh a realizace komentované prezentace výsledků vlastních pedagogických pokusů ve výtvarné výchově formou pedagogického portfolia.

(vlastní pojetí vv – reflexe, myšlenková mapa,  příprava na vyučování – námět, motivace (vizuální kontext – inspirace v umění apod), klíčová slova, výtvarný úkol-problém, výtvarné prostředky, organizační forma, vazba na vzdělávací cíle), fotodokumentace žákovských prací a jejich prezentace ve škole, pedagogická reflexe.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (07.10.2021)

Výtvarné portfolio ve škole.

Učitelovo pojetí výuky Vv.

Struktura profesního portfolia a jeho reflexe.

Transformace obsahu výtvarných úkolů a jejich oborová kontextualizace.

Transformace obsahu a učivo Vv. Vizuální gramotnost.

Zkušenosti z autorské tvorby a jejich transformace do výtvarných úkolů.

Reflektivní přístup ve Vv.

Zásady grafické úpravy.

Soutěže a přehlídky dětské výtvarné tvorby.

Prezentační portfolio.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK