PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika výtvarné výchovy II - OK0621164
Anglický název: Didactics of art education 2
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kamila Karagavrilidisová
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)
Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na řady a projekty. Diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole a ukazuje, jak zachovat výtvarné obsahy v integrovaných celcích. Studenti si osvojují dovednost s ohledem na specifika předškolního věku plánovat tematické a metodické celky s porozuměním pro jejich logiku a přínos pro praxi.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

Cílem je představit některé možnosti vnímání vizuálního díla, osobní přístupy k jeho porozumění a prožívání, možnosti jeho interpretace a jeho zapojení ve výtvarné výchově.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvar.uměním V. Praha : Práce, 1997. ISBN 80-208-0432-3

Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU 2010. ISBN 978-80-210-5389-2

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 2: umění a kultura ve školním kontextu/učení z umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v letech 2012-2013. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013, 351 s. ISBN 978-80-7290-700-7.

Hajdušková, L., Fulková, M., Sehnalíková, V., Metodika II., metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, galerie Rudolfinum 2013.

Kesner, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000. ISBN 80-7035-155-1(NG) a 80-7203-252-6 (Argo)

ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. Praha : Práce 1996. ISBN 80-208-0380-7.

ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvar.uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5.
Třeštík, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011. ISBN: 978-80-87079-15-7

Kafková, H: Plánování výtvarných činností. Praha, UK 2019. Dostupné na:

https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

* Požadavky ke kontrole:
* Zápočet:
viz Moodle kurz

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

Umělecké dílo v systému vzdělávání. Způsoby jeho aktivního vnímání a interpretací. Muzejní a galerijní edukace.
* Klíčová slova: vizuální vnímání, umělecké dílo, interpretace, galerie umění, muzejní a galerijní edukace, vzdělávací program

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (15.09.2020)

Podmínky zakončení: splnění úkolů definovaných v kurzu Moodle.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK