PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Kurz výtvarné výchovy - OK0621064
Anglický název: Course of art education
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 5 [dny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. ak. mal. Zdenek Hůla
Neslučitelnost : O01321064
Prerekvizity : OK0615110
Záměnnost : O01321064
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
Identifikace s místem v krajině (i v krajině města) s využitím prostředků tradiční i současné výtvarné tvorby. Výtvarné řady, instalace, akce. Závěrečná prezentace, výstava, komentář. Klíčová slova: Fenomén krajiny a přírody volné či městské, kontemplace, imprese, exprese, konstrukce; prostředí - smyslové vnímání, synestesie, detail - celek, akce, deníkový záznam,prezentace, instalace. Návštěvy galerií
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)

Rozšíření základních vědomostí a poznatků o plošném i prostorovém vyjadřování. Vnímání a prožívání určitého prostředí, hledání významného podnětu, jeho emocionální i racionální uchopení, pokus o výtvarné sdělení. Vznik výtvarné řady, projektu; akce, instalace.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)

CIKÁNOVÁ,K. Tužkou, štětcem, nebo myší. 1. vyd. Praha: Aventinum, 1998. 126 s.

ISBN 80-7151-031-9.

CIKÁNOVÁ,K. Výtvarná výchova na škole v přírodě ( skriptum). Praha: PÚP 1990. 8.s. ISBN nemá

CÍLEK, V. Krajiny vnitřní a vnější.. 1.vyd. Praha: Dokořán 2002. 168 s. ISBN 80-86596-29-2.

CÍLEK, V. Makom. Kniha míst. 1.vyd. Praha: Dokořán 2004. 267 s. ISBN 80-86569-91-8

CÍLEK, V., MUDRA, P., LOŽEK, V. a kol. Vstoupit do krajiny. O přírodě a paměti středních Čech. 1. vyd... Praha: Středočeský kraj 2002. 112 s. ISBN 80-86569-58-6

HRON, J. Jak namalovat krajinu. 1. vyd. Praha : SPN 1978. 294 s. ISBN neuvedeno.

ROESELOVÁ,V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995. 1. vydání. 196 s.

ISBN 80-902267-1-X.

ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vydání. Praha : Sarah, 1997. 223 s.

ISBN 80-902267-2-8.

STIBRAL, K.: Proč je příroda krásná. Estetické vnímání přírody v novověku. 1. vyd. Praha:

Dokořán 2005. 202 s. ISBN 80-7363-008-7

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)

metody výuky: 1 týden v plenéru

Galerie: Způsoby aktivního vnímání a interpretací výtvarných uměleckých děl.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)

  • plná a aktivní účast na kurzu
  • plnění zadaných úkolů a prezentace výsledů
  • vedení deníku kurzu dle instrukcí zadaných na počátku kurzu

Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
Identifikace s místem v krajině (i v krajině města) s využitím prostředků tradiční i současné výtvarné tvorby. Výtvarné řady, instalace, akce. Závěrečná prezentace, výstava, komentář.
Klíčová slova:
Fenomén krajiny a přírody volné či městské, kontemplace, imprese, exprese, konstrukce; prostředí - smyslové vnímání, synestesie, detail - celek, akce, deníkový záznam,prezentace, instalace.

Inspirace v galeriích

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)

ZÁPOČET

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK