Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2020)
Studenti shrnují, strukturují a obohacují dosud získané vědomosti jak z matematiky, tak z didaktiky matematiky. Jsou vedeni k vnímání matematiky jako organické součásti všech předmětů prvního stupně. Důležitou složkou je budování individuálních nástrojů pro další profesní rozvoj i po ukončení studia.
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě bude posílena distanční složka výuky a bude organizována online výuka v Adobe Connect, nebo MS Teams, nebo Google Meet, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce. Přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta bude nutná.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (25.09.2018)
Hejný, M., Hejná, M.: Součtové trojúhelníky. 25 stran, Raabe, Praha, 1998. Kratochvílová, J.: Triády jako prostředí výzkumu a výuky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 409-421.
Učebnice matematiky pro první stupeň ZŠ - pro vybraný ročník 3 různá nakladatelství.
Kaslová M. a kol. Barevná matematika pro prvnňáky (druháky/třeťáky/čtvrťáky/páťáky. SPN Praha
Kaslová, M.: Komplexní aktivity jako motivační faktor talentů na 1. stupni ZŠ. In J. Zhouf (Ed.): Ani jeden matematický talent nazmar 2017. JČMF: Hradec Králové, 2018. ISBN 978-7435-710-7.
Kaslová, M. a kol. Sbírka úloh z matematiky pro 2. a 3.r. ZŠ. SPN : Praha.
Kaslová M. a kol. Sbírka úloh z matematiky pro 4. a 5. ročník ZŠ. SPN : Praha.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (27.03.2019)
Kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm). Obsah i metody výuky budou provázány na pedagogické zkušenosti studentů a zaměřeny na motivaci k organickému propojování s novými VŠ poznatky. Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 4-6 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomních prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti budou zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů. Obsah: Algebrogramy - provázání desítkové soustavy, dělitelnosti a propedeutiky rovnic. Pravidelnosti - způsoby hledání hypotéz a jejich prověřování. Různé druhy trojúhelníků - nejen součtové - propedeutika funkční závislosti, hry na propedeutiku k různým tématickým celkům dle výběru, např. záporných čísel a zlomků.
Nově obohace o přesahy matematiky do dalších oborů (výtvarné umění - abstraktní umění, fraktály)