Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Cílem předmětu je osvojit si speciální plaveckou průpravu pro záchranu tonoucích, zvýšit plaveckou vytrvalost a zdatnost s využitím plaveckých tréninkových metod. Předmět uzavřít po stránce teoretické, praktické a didaktické. Ke splnění cíle předmětu využívat dostupné plavecké pomůcky (packy, nadlehčovací plavecké pomůcky, ploutve apod.)a časoměrné zařízení ( stopky) pro kontrolu TF, intervalu odpočinku i dosaženého výkonu.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2012)
The goal is to acquire special training for swimming rescue drowning, increase swimming endurance and fitness and swim close subject from a theoretical and practical teaching.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Cílem je osvojení dovedností a schopností pro záchranu tonoucích.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2012)
The aim is toacquire the skillsand abilitiesto save thedrowning.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (03.04.2019)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003. Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2008. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada Publishing, 2007 Resch, J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995. Čechovská, I. Hochová, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha: Sportpropag, 1989. 61 s. 13. Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994 Pokorná, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22. Lewin, G. Slabikář malého plavce. Praha: Olympia, 1980 Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (03.04.2019)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983. Hofer, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003. Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2008. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada Publishing, 2007 Resch, J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995. Čechovská, I. Hochová, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha: Sportpropag, 1989. 61 s. 13. Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994 Pokorná, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22. Lewin, G. Slabikář malého plavce. Praha: Olympia, 1980 Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (12.12.2018)
- 80% aktivní účast ve výuce
- 400m kraul v časovém limitu: muži - 7:30 min; ženy - 8:00 min v samostatně oddělených drahách
- lovení předmětů - plavání pod vodou a na hluboké vodě vylovit 3 puky ve vzdálenosti 5m od sebe
- tažení tonoucího na vzdálenost 200m (figurína)v samostatně oddělených drahách
- akce záchrany tonoucího
- skok z 3m prkna: muži střemhlav, ženy po nohou
- plavání v oděvu - 200m kraul v limitu: muži 4:30min, ženy 5:00min
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (03.04.2019)
Swimming topics:
1) Importance, tasks and goals of swimming 2) History of swimming - world development, international federation, swimming competition, swimming in the Czech Republic 3) Biomechanics of swimming - hydrostatics, hydrodynamics 4) Stages of swimming training - didactic aspects of teaching, teaching methods, organizational forms, use of games in swimming lessons, safety aspects in teaching, swimming aids, training of swimming movements and skills in individual stages 5) Sport swimming - performance structure, educational work, psychological preparation, organization and management of swimming training 6) Construction of swimming training and its specifics in individual cycles - RTC, MAC, MZC, TJ 7) Influence of swimming training on the development of individual key competencies 8) Components of swimming training and their development - physical training, technical preparation, tactical preparation 9) The issue of selection of swimming talent 8) Specialties of swimming training and training - swimming of women, swimming of children and youth Students have three attempts to end the subject.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly tj. především rozvoj aerobních procesů a následně alaktátové anaerobní možnosti jedince.Při rozvoji jednotlivých schopností seznámit studenty a uplatnit ve výcviku jednotlivé plavecké tréninkové metody (intervalová, distanční, střídavá) při nichž je třeba sledovat TF, dobu a intenzitu zátěže a interval odpočinku s využitím stopek. Speciální plavecká průprava pro záchranu tonoucích, pády a skoky do vody, potápění a lovení předmětů, plavání ve ztížených podmínkách - např. šaty, formy dopomoci unavenému plavci, záchrana tonoucích, osobní zásah, záchranné pomůcky, akce záchrany - praktický test. Uzavření výuky teorie a didaktiky plavání po stránce teoretické, praktické a didaktické.
.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2012)
Development ofswimmingenduranceand strengthtraining isa specialswimmingrescuedrowning, falls andjumpsinto the water, diving andhuntingobjectsswimmingin difficult conditionshelpedmoldtired swimmer, rescuedrowning, personalintervention, rescueequipment,rescueaction- a practicaltest.Closingteachingtheory anddidacticsswimmingfrom a theoreticalandpracticalteaching.