PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Úvod do studia výchovy ke zdraví - OB2317101
Anglický název: Introduction to Study of Health Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OB2317114, OB2317111, OB2317112, OB2317123, OB2317113, OB2317152
Je záměnnost pro: OKB2317001
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (09.10.2016)
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví a péče o zdraví. Vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority. Vychází z programu WHO Zdraví 2020, jakožto osnovy evropské zdravotní politiky pro 21. století.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (19.08.2017)

Cílem předmětu je seznámit studenty s probematikou studia oboru výchova ke zdraví, motivovat je k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie a o otázky výchovy ke zdraví v kontextu výchovy a vzdělávání.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (09.10.2016)

1.    ČELEDOVÁ, L., ČEVELA, R. Výchova ke zdraví. Vybrané kapitoly. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2010, s. 127. ISBN 978-80-247-3231-8.

2.    ČEVELA, R., ČELEDOVÁ, L., KALVACH, Z. , HOLČÍK ,J., KUBŮ,P. Sociální gerontologie. Východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří 1.vyd. Grada Publishing. 2014, s. 240. ISBN 978-80-247-4544-2

1.    HOLČÍK, J.; ŽÁČEK, A., KOUPILOVÁ, I.. Sociální lékařství. Brno: LF MU. 2011 ISBN 978-80-87192-15-3

2.    MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha:Grada Publishing. 2011. s. 296. ISBN 978-80-247-2715-8

3.    VURM, V. a kol. Vybrané kapitoly z veřejného a sociálního zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Triton, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7254-997-9.

4.    WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2

5.    ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogiky. Učební texty pro studenty pedagogických oborů. Praha: UK PedF. 2009. s. 80. ISBN978-80-7290-431-0.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (09.10.2016)

Zápočet bude udělen na základě výsledků zápočtového testu.Test obsahuje uzavřené i otevřené otázky. Minimální úspěšnost 75 %. 

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (09.10.2016)

 

  1. Zdraví a základní determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování.Zdravotní gramotnost, Zdraví 21
  2. Životní styl současné české společnosti.  
  3. Způsoby výchovy k péči o zdraví, hodnota zdraví
  4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, informační gramotnost
  5. Úloha pedagoga v procesu podpory zdraví; empowerment; governance
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK