|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha : SNKLHU, 1955. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
Přednes šesti skladeb. Jedna z období baroka, tři úpravy lidových textů,nebo inspirace lidovými texty (např. Janáček, Martinů, Novák). Skladba s dětskou tematikou (pro dětský poslech), umělá skladba dle vlastního výběru. Studenti jsou povinni předložit na konci každého semestru písemné reflexe návštěv tří operních představení.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
Sylabus frekventovaných a průběžně osvojovaných pojmů a dovedností: 1) Pěvecké dýchání- Fyziologie dechu, typy dechu, cviky navozující žeberně brániční dech, vedení dechu při fonaci, dechová opora. Pěvecký postoj a pěvecký sed. 2) Nasazení tónů, rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. 3) Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. 4) Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. 5) Hudební artikulace, stylové melodické ozdoby, mezza voce, messa di voce 6) Zásady české pěvecké výslovnosti (vazba). 7) Pěvecká fráze a práce s dechem. 8) Pěvecká cvičení určená k rozezpívání |