PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Orientační praxe pro studenty dějepisu - OB2305001
Anglický název: Orientation Practice for History Students
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 30 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. František Parkan
Vyučující: Mgr. Tomáš Mikeska
PaedDr. František Parkan
Záměnnost : OBPP14006
Je záměnnost pro: OBPP14006
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
V průběhu semestru studenti navštíví vybrané školy, instituce a zařízení pracující s dětmi a mládeží.Formou společných exkurzí se seznamují s reálnými podmínkami, výukou dějepisu, tvorbou projektů, propojeností a spoluprací vybraných zařízení - základní škola, různé typy středních škol, specializovaná pracoviště pro žáky se speciálními potřebami, instituce zabývající se muzejní pedagogikou atd. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou posluchači seznámeni garantem praxí před jejich zahájením.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)

Cílem tohoto předmětu je motivovat studenty v pokračování v magisterském studiu, podpořit jejich zájem o pedagogické obory, seznámit je s reálnými podmínkami pedagogické práce a motivovat je k dalšímu vzdělávání

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)

Parkan, F.: Didaktika dějepisu, Karolinum 2014

Metody výuky -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)

Semináře.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)

Úvod do předmět – cíl semináře a forma výuky

Návštěva ZŠ – organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva nižšího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva vyššího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva čtyřletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva SOŠ. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba

Návštěva Jedličkova ústavu - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Návštěva školy se specifickými formami výuky. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny

Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba,

Seminář o využití paměťových institucí v mimotřídní výuce dějepisu

Návštěva muzea s programem pro školy

Hodnotící seminář průběhu orientační praxe

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)

zápočet (studenti vypracují pracovní list pro návštěvu muzea a rozbor náslechové hodiny)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK