PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Primární pedagogika VI - Alternativní školy a inovativní programy II - O01315623
Anglický název: Alternative schools and innovative programmes II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 33 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Korekvizity : O01315621, O01315622
Prerekvizity : O01315619
Je korekvizitou pro: O01315622, O01315621
Je neslučitelnost pro: OVP15623, OK0615623
Je záměnnost pro: OK0615623
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (23.02.2022)
Hlavním obsahem kurzu je sledování a analýza videozáznamů, praktické činnosti inspirované konkrétními principy a pedagogickými a didaktickými postupy vybraných alternativních a inovativních programů, hledání možností vlivu vybraných programů na vlastní pojetí výuky. Kurz vychází z očekávání a zájmu studentů, počítá s hosty z praxe ve výuce a náslechem ve vybraných školách.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (01.02.2022)

Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými směry alternativních škol a inovativních programů v primárním vzdělávání. Cílem je hledání možností jejich vlivu na výuku ve většinové primární škole a na vlastní pojetí výuky.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.02.2022)

 


TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H. Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9.

TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha : PedF UK, 2007.

TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.


https://www.montessoricr.cz/publikace

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (23.02.2022)

Alternativní školy a inovativní programy

Intuitivní pedagogika

Pedagogika M.Montessori

Prezentace konkrétních alternativních škol (Scio škola, škola Flow)

Centra aktivit v programu Začít spolu

Prezentace studentských prací

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK