|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (09.09.2019)
- .KAST, B. Jugendliteratur im kommunikativen Deutschunterrich. Berlin, München, Langenscheidt, 1985. ISBN 3468494335. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (09.09.2019)
Seznámení se závěrečným projektem jako výstupem specializačního studia. Teoretická průprava k projektu: Didaktika literatury - vymezení oboru, vztah k lingvodidaktice a didaktice reálií. Vymezení základních pojmů: literární a čtenářská kompetence. Čtenářská socializace. Seminář: představení závěrečných projektů absolventek a absolventů specializačního studia. Principy didaktických adaptací textů. Seminář: praktické cvičení: práce s poezií se zaměřením na rytmus a melodii. Erich Kästner: Začarovaný telefon. Využití principů recepčně a percepčně orientované estetiky při práci s textem. Seminář: praktické cvičení: práce s pohádkou. Bratři Grimmové: Červená Karkulka. M. Baltschneit: Zajícův poklad. Využití alternativní pedagogiky v kombinaci s využitím různých uměleckých výchov (různých technik) při práci s textem. Humanistická pedagogika a pedagogika gestaltu ve vyučování cizímu jazyku. Praktické cvičení: Práce s dobrodružným románem. E. Kästner: Emil a detektivové. Využití médií. Film a literatura ve vyučování cizímu jazyku. Seminář: práce s literaturou a uměleckým textem. A. Steinhöfel: Rico a přízraky. Práce s textem v klasických vyučovacích jednotkách versus projekty. Seminář: Téma II. světové války jako téma pro malé děti? J. Loske: Sadakos Kraniche. Literární reálie. Seminář: Advent a Vánoce jako součást literatury ve vyučování němčině jako cizímu jazyku. Poslední prosincový týden 2019: prezentace rozpracovaných závěrečných projektů I. Představení závěrečných literárně didaktických projektů absolventek rozšiřujícího studia (modul celoživotního vzdělávání). Leden 2020: prezentace projektů II. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (09.09.2019)
Skica a (poslední prosincový nebo první lednový týden) prezentace budoucího projektu. (Téma, struktura, didaktizace textu z pohledu literární vědy a analýzy textu.) |