PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Didaktika psychomotorických aktivit - ON2320011
Anglický název: DIDACTICS OF PSYCHOMOTORICALLY ACTIVITIES
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová
Vyučující: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: DVORAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2012)
Cílem předmětu je pomocí konkrétních činností pochopit a umět využívat v pedagogickém procesu psychomotorické propojení. Obsahem předmětu jsou konkrétní praktické činnosti, které se vztahují k rozvoji vnímání, kognitivních funkcí a emocí, ovládání materiálního prostředí a budování sociálních vztahů.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)

Zprostředkovat poznání propojení pohybových činností s psychikou a sociálními kontakty.

Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)

Adamírová,J. Zdravá a zábavná výchova pohybem. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, Česká asociace Sport pro všechny, 1995.

Hermová,S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1991.

Dvořáková,H. Základní motorika. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.

Dvořáková,H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002.

Sylabus -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)

Psychomotorické aktivity vycházejí z holistického pojetí člověka - jednoty těla, duše a vědomí a využívají úzkého propojení poznávání a prožívání s pohybem a následně s vývojem kompetencí a chování jednotlivce v psychosociálním kontextu. Pomocí konkrétních činností budou studenti vedeni k pochopení vztahu pohybových činností k rozvoji vnímání, kognitivních funkcí a emocí, ovládání materiálního prostředí a budování sociálních vztahů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK