PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Didaktika technické a informační výchovy 03 s reflexí praxe - ON2319852
Anglický název: Didactics of ICT - reflection of practive
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Prerekvizity : ON2319751
Je prerekvizitou pro: ON2319952
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)
Studijní předmět se zabývá otázkami souvisejícími s přípravou, realizací a evaluací výuky předmětů technické a informační povahy. Předmět se zaměřuje na didaktické pojetí vybraných témat z oblasti technické výchovy a oblasti informačních a komunikačních technologií vymezených v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, na didaktické pojetí výuky elektrotechniky a využití výpočetní techniky na středních odborných školách, na základy tvorby školního vzdělávacího programu pro oblast technické a informační výchovy, na projektování výuky v návaznosti na školní vzdělávací program, na přípravu učitele na vyučovací jednotku tématu z oblasti technické a informační výchovy a na hodnocení výuky a sebereflexi učitele technické a informační výchovy.
Literatura
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)

- ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : Masarykova univerzita, 1993.
- ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha : Portál, 1998.
- FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. Brno : Masarykova univerzita. 2001.
- FRIEDMANN, Z. Technické předměty na základní škole : příručka pro učitele. Brno : Masarykova univerzita, 1997.
- KALHOUS,Z., OBST,O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002.
- MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998.
- MOŠNA, F. aj. Didaktika technické výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1992.
- OURODA, S. Oborová didaktika. Brno : MZLU, 2000.
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
- SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
- ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : MU, 1998.
- ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno : MU, 2003.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2004.
- Učebnice pro ZŠ a SŠ pro výuku předmětů z oblasti technické a informační výchovy.

Sylabus -
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)

- podmínky vyučování a osvojování dovedností v technicky zaměřených předmětech;
- tvořivost v technicky zaměřených předmětech a v informační výchově;
- komunikace v technickém vyučování a v informační výchově;
- problematika výuky technických materiálů;
- problematika výuky elektrotechniky;
- metodická doporučení k výuce vybraných tematických celku informační výchovy a technické výchovy;
- metodická a materiální příprava učitele na vyučování;
- hodnocení výsledků práce žáků a zpětná vazba.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
  • Aktivní účast ve výuce (výstupy, rozbor výstupů).
  • Předložení a úspěšné obhájení metodického zpracování zadaného tématu z oblasti vybraných tematických celků.
  • Zpracování dokumentace pro zadané téma.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK