PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Didaktika literatury II - ON2304103X
Anglický název: Didactics of literature II
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.
doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
PhDr. Ondřej Hausenblas
Vyučující: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.
Prerekvizity : ON2304101
Je prerekvizitou pro: ON2304104, ON2304104X
Anotace
Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
DIDAKTIKA LITERATURY II. Seminář je zaměřen na poznání a pochopení problematiky čtenářství a jeho oživení a dalšího rozvoje u žáků. Zabývá se cíli, podmínkami a postupy v rozvoji čtení a čtenářství. Uvádí některá řešení modelových situací a studenti si zkusí praktickou aplikaci různých metod literární výchovy.
Literatura
Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2011)

Doporučená literatura:

1. CANGELOSI, J. S.: Strategie řízení třídy. Praha: Portál 2006.

2. FISCHER, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál: Praha 2004.

3. HAUSENBLAS, O.: Velké myšlenky ve výuce literatury na ZŠ a SŠ. Kritické listy online roč. 2006, č. 24. cit. 2011-19-02. Dostupné z www: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_velkemyslenky

4. KOŠŤÁLOVÁ, H.; Čteme si a přemýšlíme o tom nahlas. Kritické listy [online] roč. 2002, č. 6 [cit. 2010-04-04]. Dostupný z WWW: . ISSN 1214-5823.

5. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Plánování pozpátku. Kritické listy [online] roč. 2004, č. 16 [cit. 2011-19-02]. Dostupný z WWW: http://www.kritickemysleni.cz/klisty/16/_komplet.pdf

Článek věnovaný fázi evokace:

6. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E - U - R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z .

Článek věnovaný fázi uvědomění:

7. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E - U - R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z , s. 57-59.

Článek věnovaný fázi reflexi:

8. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E - U - R [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z .

9. KOŠŤÁLOVÁ, H., ŠAFRÁNKOVÁ, K., HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. online cit. 2009-18-09. Dostupné z www: http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka

10. LEDERBUCHOVÁ, L.: Literatura ve škole. ZČU: Plzeň 2010.

11. MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Typologie osobností u dětí. Portál: Praha 2010.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK