|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (12.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2015)
BENDL, S; KUCHARSKÁ, A. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: PedF UK 2008. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ELLIOT, J.; PLACE, M. Dítě v nesnázích - příčiny, prevence, terapie. Praha: Grada, 2002. HADJ MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. a kol. Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: PedF UK, 2002. HADJ MOUSSOVÁ, Z. a kol. Intervence. Pedagogicko-psychologické poradenství III. Praha: PedF UK, 2003. KOLEKTIV AUTORŮ Problémové oblasti. Pedagogicko-psychologické poradenství I. Praha: PedF UK, 2004. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. (Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče.) Praha: Portál, 2004. HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: PedF UK, 2002. HRABAL, V. PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál 2010. HRABAL, V.; MAN, F.; PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1984, 1989. KASÍKOVÁ,. H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál 2011 KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. KULIČ, V. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. MALKOVÁ, G.: Zprostředkované učení. Jak učit žáky myslet a učit se. Praha: Portál 2009. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. MAREŠ, J. Sociální opora u dětí a dospívajících. Hradec Králové: Nucleus, 2002. MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1993. MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2000. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci.) Praha: PedF UK, 2002. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Typy žáků. Praha: PedF UK, 1995. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Čeští žáci po deseti letech. Praha:PedF UK, 2004. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. (Východiska a nové metody pro praxi.) Praha: Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: HTF UK, 1995. VALENTOVÁ, L. a kol. Školní poradenství I. Praha: PedF UK 2013. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (12.09.2020)
Výuka má podobu přednášek, v rozsahu 3 hodin týdně. K základní doporučené literatuře budou v jednotlivých tématických blocích doporučeny další tituly a dodány další materiály pro samostudium. Samostudium je nedílnou součástí výuky. Předmět je podpořen studijními oporami v Moodle. Přístupové heslo je dáno studentům na první přednášce. Vzhledem k mimořádným preventivním opatřením (COVID-19) lze očekávat průběžné změny ve výuce (on-line). |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (12.09.2020)
Zkouška je písemná. Podkladem pro zkoušku jsou témata přednášek, doplňující samostudium a studium doporučené literatury. Písemná zkouška, vzhledem k možným preventivním hygienickým opatřením (COVID-19) bude konkrétní průběh řešen v průběhu semestru. |
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2015)
Jedná se o úvodní předmět v navazujícím magisterském studiu VVP Učitelství pro střední školy. Dává oporu pro realizaci tzv. klinického semestru, tj. integrovaného předmětu Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí. Na předmět dále navazují povinně volitelné předměty v Edukačním bloku a Diagnosticko-poradenském bloku.
|
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2015)
Dostupné z: http://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=263, název kurzu: Pedagogická a školní psychologie pro NMgr. VVP ONPP13101 |