PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Biologie člověka pro vychovatele - OKO133217
Anglický název: Human biology for educators
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Jaroslava Pavelková, CSc.
Záměnnost : OKO131117
Je neslučitelnost pro: OKO131117
Je záměnnost pro: OKO131117
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. Důraz bude položen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy, vztah genetických a environmentálních faktorů ve vývoji lidského organismu, problematiku dědičnosti a imunitního systému s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta. Součástí kurzů jsou i základní informace o hygienických normách a problematice první pomoci.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele.

Literatura
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedFUK, 2004. ISBN 80-7290-182-6.

PAVELKOVÁ, J. et al . Manuál pro pro výuku biologie člověka. Praha BIVŠ, 2009.

DYLEVSKÝ, I. Základy anatomie a fyziologie člověka.Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9.

KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd.Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9

MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Ústní zkouška. Požadované znalosti a porozumění vyučované problematice v rozsahu přednášené látky a základní literatury. 

Sylabus
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Vymezení antropologie a fyzické antropologie

Člověk jako celek - antropologie a biologie jako věga, základní pojmy

Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy.

Základy cytologie, histologie a organologie člověka.

Muskuloskeletární systém.

Kardiovaskulární systém.

Respirační systém.

Gastrointestinální systém.

Urogenitální systém.

Organismus jako dynamický systém - člověk a prostředí.

Ontogeneze

Charakteristika jednotlivých postnatálních období

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK