PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Výběrový prohlubující kurz - var. B - OKN2318192
Anglický název: Deepening course - version B
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN2318150
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)
Bilingvismus, multilingvismus - charakteristiky a hodnocení jevů v řečovém vývoji dítěte s a bez postižení sluchu. Otázky přítomnosti vrozených systémů podmiňujících vývoj řečové praxe u prelingválně neslyšících nebo dvojjazyčně vychovávaných dětí.Vztah a souvislosti mezi vývojem řeči a myšlení v podmínkách bilingvní výchovy. Bilingvní vývoj z hlediska psychologické a speciálně pedagogické diagnostiky. Diferenciace a způsoby osvojování řečových segmentů, cesta k bezchybné realizaci řeči bilingvně vedených dětí. Možnosti škol a pedagogů v podpoře bilingvního žáka. Pravidla komplementarity a posloupnosti v rozvoji jazykových dovedností bilingvních žáků.
Literatura
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)

BARTOŇOVÁ,M.: Strategie a přístupy k efektivnějšímu vzdělávání romského etnika.In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe.Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5

BIALYSTOK,E.: Effects ofBilingualism and Biliteracy on Children´s Emerging concepts of Print. YorkUniversity in Developmental Psychology, Vol. 33, No.3

HARDING,E. RILEY,P.: The Bilingual Family: A Handbook for Parents. Cambridge: Cambridge University Press, 1986

JABŮREK,J.: Bilingvální vzdělávání neslyšících. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-7216-052-4

MUHIC´,J.: Interkulturní poradenství 2004. Praha: IPPP ČR,2004

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK