Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
Stručná anotace předmětu:
Cíl kurzu: Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání nebo pro
práci odbornou. Kromě všestranné jazykové přípravy zároveň rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, jeho kulturní,
hospodářské a sociální oblasti.
Obsah kurzu: Komplexní příprava po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání spočívající ve
všestranném osvojování jazykových prostředků (zvukové a grafické stránky, slovní zásoby a mluvnice) a všech řečových
dovedností (poslechu, čtení, ústního a písemného projevu).
1. ročník - vyrovnání a rozšíření znalostí ruštiny ze střední školy. Upevnění znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí dané
slovní zásoby. Komplexní rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností, zejména čtení a poslechu s
porozuměním a dialogické formy ústního vyjadřování. Průběžná četba denního tisku v ruštině.
Témata pro ústní a písemný výcvik:
II. semestr
Rodina (rodinné vztahy, důležité události v rodině v porovnání ? narození dítěte, svatba, úmrtí).
Povolání (druhy povolání, příprava na povolání, volba povolání, problémy zaměstnanosti).
Odívání (typy oblečení a obuvi, údržba oděvů, kupujeme oděvy).
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
Course aim:
Comprehensive preparation of Russian studies undergraduates for their teacher profession and/or for a corresponding
specialized profession from the point of view of their mastering practical Russian language. Apart from the complex language
training there is also emphasis on knowledge of Russian cultural, economic and social background.
Course summary:
Comprehensive preparation for teacher profession from the respect of mastering practical language, which includes
language means (phonetic and graphical aspects, vocabulary and grammar) and all language skills (listening, reading,
speaking and writing). Practical language studies is a subject that undergraduates attend throughout their whole Russian
language studies and is closely related to all the other subjects. The development of knowledge of Russia, its geography,
life and institutions (possible Czech-Russian comparison). Practical language studies course has an important role in
developing professional pedagogical skills (of future Russian language teachers).
Topics for oral and written practice
2nd semester
Family (family relations, important family events in comparison ? birth of a baby, wedding, demise). Occupation (kinds of
profession, preparation for a profession, the choice of a profession, employment issues). Clothing (kinds of clothing and
shoes, mending clothes, clothes shopping).
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (27.06.2013)
Всесторонне подготовить студентов русистики к практическому владению языком в учительской профессии или в научной деятельности. Кроме всесторонней языковой подготовки также развивать фактические знания реалий России в области культуры, экономики, общественной жизни.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2014)
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání nebo pro práci odbornou. Kromě všestranné jazykové přípravy zároveň rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, jeho kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
Course aim:
Comprehensive preparation of Russian studies undergraduates for their teacher profession and/or for a corresponding specialized profession from the point of view of their mastering practical Russian language. Apart from the complex language training there is also emphasis on knowledge of Russian cultural, economic and social background.
Literatura -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
SKÁCEL, J.; MRHAČOVÁ, E.; RIES, L. Praktická cvičení z ruského jazyka. I. díl, část , B. Praha: MON,1986. (pro studenty)
HŘĺBKOVÁ, R.; HLAVÁČEK, A. ??. Ruský jazyk v kostce. Praha: Fragment, 2004.
(pro studenty)
Ruský denní tisk, aktuální materiály stahovat z internetu.
Odborné časopisy: Russkij jazyk za rubežom, Inostrannyje jazyki v škole
www.gramota.ru
www.rambler.ru
www.izvestija.ru
www.kulichki.ru
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (19.02.2014)
Požadavky ke zkoušce - Jazyková cvičení a reálie II - Jakub Konečný
Písemná část zkoušky má podobu testu (prověřuje znalost témat a reálií) a slohové práce na jedno ze zadaných témat v rozsahu cca 150 - 200 slov. Témata budou zveřejněna bezprostředně před zahájením práce. Při vypracování slohové práce mohou používat také slovník překladový. Pro úspěšné splnění písemné části zkoušky musí student splnit každou část (tj. testu a slohové práce) alespoň s výsledkem 70 %.
Ústní část zkoušky bude probíhat formou diskuse na zadané téma. Ta budou vycházet z okruhů, probíraných na semináři během celého semestru.
Ke splnění ústní i písemné části zkoušky má student 3 možnosti (tj. vždy jednu řádnou a dvě opravné). Pokud student nesplní písemnou část ani na třetí pokus, nemůže postoupit k ústní části zkoušky. Ústní část zkoušky má také možnost plnit třikrát, opakuje se pouze ústní část (tj. pokud neuspěje u ústní části, nemusí před dalším termínem znovu opakovat písemnou).
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2014)
Экзамен - требования к студентам - Языковые упражнения и реалии II - Якуб Конечны/Jakub Konečný
Письменная часть эказмена представляет собой тест, проверяющий ориентацию студентов в темах и реалиях, пройденных на занятиях и сочинение на указанную тему в объёме 150 - 200 слов. Темы сочинений студенты получат непосредственно перед началом письменной части экзамена. Работая над сочинением, студенты могут пользоваться словарями. Чтобы успешно сдать письменную часть, необходимо получить в каждой части (т.е. в тесте и в сочинении) оценку не ниже 70 %.
Устная часть экзамена представляет собой разговор на заданную тему (темы определяются на основе пройденного в течение семестра материала).
Сдавать эказмен может каждый студент всего 3 раза. Если студент ни в третий раз не сдал письменную часть экзамена, к устной части не допускается. Успешно сданная студентом письменная часть в случае пересдачи устной части не повторяется, т.е. студент записывается (причём тоже максимально 3 раза) только на устную часть экзамена.
Sylabus -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2014)
Komplexní příprava po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání spočívající ve všestranném osvojování jazykových prostředků (zvukové a grafické stránky, slovní zásoby a mluvnice) a všech řečových dovedností (poslechu, čtení, ústního a písemného projevu). 1. ročník - vyrovnání a rozšíření znalostí ruštiny ze střední školy. Upevnění znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí dané slovní zásoby. Komplexní rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností, zejména čtení a poslechu s porozuměním a dialogické formy ústního vyjadřování. Průběžná četba denního tisku v ruštině.
Témata pro ústní a písemný výcvik:
II. semestr Rodina (rodinné vztahy, důležité události v rodině v porovnání ? narození dítěte, svatba, úmrtí). Povolání (druhy povolání, příprava na povolání, volba povolání, problémy zaměstnanosti). Odívání (typy oblečení a obuvi, údržba oděvů, kupujeme oděvy).
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
Course summary:
Comprehensive preparation for teacher profession from the respect of mastering practical language, which includes language means (phonetic and graphical aspects, vocabulary and grammar) and all language skills (listening, reading, speaking and writing). Practical language studies is a subject that undergraduates attend throughout their whole Russian language studies and is closely related to all the other subjects. The development of knowledge of Russia, its geography, life and institutions (possible Czech-Russian comparison). Practical language studies course has an important role in developing professional pedagogical skills (of future Russian language teachers).
Topics for oral and written practice
2nd semester
Family (family relations, important family events in comparison - birth of a baby, wedding, demise). Occupation (kinds of profession, preparation for a profession, the choice of a profession, employment issues). Clothing (kinds of clothing and shoes, mending clothes, clothes shopping).
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (27.06.2013)
Комплексная подготовка в области практического освоения языка для применения в учительской профессии, которая заключается во всестороннем овладении языковыми средствами (фонетическими, графическими, лексическими и грамматическими) и всеми речевыми навыками (аудирование, чтение, устное и письменное высказывание). Укрепление знаний морфологии русского языка, расширение словарного запаса. Комплексное развитие рецептивных и продуктивных речевых навыков, в частности чтения и аудирования, диалогических форм устной речи. Систематическое чтение текстов ежедневной прессы на русском языке.
Темы для устных и письменных упражнений: Семья (семейные отношения, важные семейные события, рождение ребенка, свадьба, похороны). Профессия (виды профессий, профессиональная подготовка, выбор профессии, проблема безработицы). Одежда (виды одежды и обуви, уход за одеждой, покупка одежды).
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (27.02.2014)
Požadavky na ukončení předmětu - Jakub Konečný:
Předmět je ukončen zkouškou. Zkouška je složena z písemné a ústní části, přičemž splnění písemné části je podmínkou pro plnění ústní části zkoušky.
Ke zkoušce se mohou přihlásit pouze studenti, kteří:
byli přítomni nejméně na 75 % seminářů, tj. měli absenci max. 3 semináře,
se aktivně účastnili seminářů,
splnili všechny průběžně zadávané domácí úkoly a práce (všechny úkoly, způsob vypracování a termíny odevzdání jsou uváděny v platném kurzu v systému MOODLE).
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (27.02.2014)
Требования к студентам - Якуб Конечны/Jakub Konečný
Предмет закончен экзаменом, состоящим из двух частей - письменной и устной. Чтобы поступить к устной части экзамена, необходимо сдать письменную часть.
К экзамену допускаются только студенты, которые:
в течение всего семестра пропустили не больше 3 семинаров;
принимали активное участие в работе на семинарах;
выполнили все задания и сдали все промежуточные контрольные работы (более подробная информация, все задания и сроки их выполнения указаны в системе MOODLE).