PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Historické kořeny vyučování češtiny - OB2303V02
Anglický název: Historical Issues of Czech Language Teaching
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (25)
letní:neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2020)
Přednáška je věnována úloze českého jazyka v historii školního vzdělávání v období konce 19. a především 20. století. Ve světle významných mezníků objasňuje, jak byly postavení a funkce českého jazyka v oblasti školství ovlivňovány měnícím se historickým kontextem. Představuje problematiku ze dvou hledisek: 1. z hlediska češtiny jako vyučovacího jazyka a 2. z hlediska češtiny jako vyučovaného předmětu. Téma chápe komplexně jako sociokulturní jev, který byl ve svém vývoji vedle odborných faktorů významně determinován dobovou školskou a jazykovou politikou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK