PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Praktický seminář - vybrané výtvarné techniky I. - OPUP32006
Anglický název: Practical Seminar I.
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 9 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kohnová, Ph.D.
Korekvizity : OPUP32005
Je korekvizitou pro: OPUP32005
Anotace
Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2013)
Kresba a její formy Uvolnění tvořivého autorského potenciálu, různé formy kresby v souvislostech obsahů. Osobité interpretace tématu. Vývoj kresby v minulosti a současnosti v našem kulturním prostoru. Vzdálené inspirace. Závislosti forem na čase. Malba Základní vlastnosti světla a barvy, plastické a plošné řešení kompozice. Základy technologie malby.Vztah mezi objektivní realitou a její malířskou transpozicí, fantazijní kreativita. Malířská kompozice a její proměny ve 20. století. Smysl sdělení a jeho čitelnost. Materiálová složka díla jako prostředník i nositel sdělení. Sochařství, plastika Sochařství jako univerzální druh mezilidské komunikace - světové a české sochařství, historie a současnost. Studijní modelování podle věcného modelu - tvar, objem, detail, textura a faktura. Grafika Interpretace témat technickými a formálními prostředky, odpovídajícími jejich obsahu - vize, návrh, realizace a tisk. Metodická analýza grafiky. Grafika ve vztahu k časově podmíněným stylovým a formálním proměnám. Nová média Fotografie, film a animovaný jako tvůrčí autorská platforma. Dokumentární fotografie a film ve službách školy. Teoretické analýzy specifických uměleckých forem. Pluralita, tvůrčí poteciality a rizika výuky ve školách
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK