Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.07.2013)
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze.
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2014)
ALLPORT, G.W.O povaze předsudků. Prostor. 2004 HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 ILLICH I: Odškolnění společnosti. Praha:SLON, 2001 KASÍKOVÁ, H.,STRAKOVÁ, J. ( eds.) Diversita a diferenciace ve vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011, ISBN 978-80-246-1911-8
KRATOCHVÍLOVÁ, J :Inkluzivní vzdělávání v české primární škole : teorie, praxe, výzkum. Brno: MU 2013, ISBN 978-80-210-6527-7
PANČOCHA, K. Postižení jako axiologická kategorie sociální participace. Brno: MU 2013, ISBN 978-80-210-6344-0