PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Didaktika ICT 02 - OKRIT19131
Anglický název: Didactics ICT 02
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2015
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Vyučující: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.10.2012)
Studijní předmět Didaktika ICT 02 přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S. Paperta a jeho žáků a dalších představitelů logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scatch aj.). Cílem předmětu Didaktika ICT 02 je, aby studenti pochopili a uměli aplikovat principy konstruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.10.2012)

OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA.

PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.

• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.

•  Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.

KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.

•        Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�! ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.10.2012)

OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA.

PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.

• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.

•  Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.

KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.

•        Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�! ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2012)

Návrh metodického postupu, v němž bude uplatněn konstruktivistický postup ve výuce vybraného tématu z učiva vzdělávací oblasti ICT na ZŠ/SŠ.

Prokázání znalostí z probraných témat kurzu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK