|
|
|
||
Předmět otvírá problematiku spojenou s možnostmi realizace metod aktivního sociálního učení při naplňování sociálně výchovných programů. Demonstruje metodické principy, které lze používat v osobnostně sociální výchově ve školách a školských zařízeních stejně jako při osobnostním rozvoji samotných pedagogických pracovníků. Posluchači se seznámí s principy, potupy a technikami, které zkouší sami na sobě. Následně probíhá analýza realizovaných technik.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se základními metodami osobnostně sociálního rozvoje. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|
|
||
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. 655 s. ISBN 80-7178-463-X. CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. 384 s. ISBN 80-7178-194-0. EYRE, L.; EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám. Praha : Portál, 2000. 156 s. ISBN 80-7178-360-9 HOPPE, S.; HOPPE, H.; KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha : Portál, 2001. 197 s. ISBN 80-7178-434-6. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem: zásady a cvičení. Praha : Portál, 1995. 151 s. ISBN 80-7178-032-4. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3 KOMÁRKOVÁ, R. aj. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálně psychologický výcvik. Praha : Grada, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0180-4. KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha : Galén, 2005. 297 s. ISBN 80-7262-347-8 PORTMANNOVÁ, R.; SCHNEIDEROVÁ, E. Hry zaměřené na zvýšení koncentrace a uvolnění. Praha : Portál, 1995. 71 s. ISBN 80-7178-043-X. VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2. VÝROST, S.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Praha : Portál, 1998. 383 s. ISBN 80-7178-269-6. VÝROST, S.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie II. Praha : Grada, 2001. 260 s. ISBN 80-247-0042-5. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|
|
||
- minimální účast 100 % (nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc), - vypracování referátu na dané, předmětu příslušné, téma nebo - příprava a prezentace sociálně psychologické techniky (hry) Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2016)
|
|
||
1. Tvorba pozitivního psychosociálního klimatu ve skupině dětí a mládeže. 2. Upevňování psychosociálních kompetencí potřebných pro zvládání náročných situací v osobním životě, v pedagogické práci i v práci s klienty. 3. Sociálně etické techniky využitelné v rámci širších výchovných programů a podpory zdraví. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|