PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Historická exkurze I. - OB2305126
Anglický název: Historical Excursion I.
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2016
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [dny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok 1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc.
Vyučující: Mgr. Dušan Foltýn
PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D.
doc. PhDr. Jiří Hnilica, Ph.D.
prof. PhDr. Petr Charvát, DrSc.
prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc.
doc. PhDr. Petr Koura, Ph.D.
Mgr. Tomáš Mikeska
Mgr. Robert Skopek
prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Dějepis
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Robert Skopek (22.09.2017)
EXKURZE SE ZAPISUJÍ A KONAJÍ V LETNÍM SEMESTRU. Cílem kurzu je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích. Samotná exkurze probíhá ve třech fázích. V první, přípravné jsou posluchači seznámeni s programem exkurze. Pracují s odbornou literaturou a prakticky uplatňují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých kurzech studia historie. Během exkurze prezentují výsledky své práce a získávají další poznatky. Ve třetí fázi korigují své představy s realitou poznanou v průběhu exkurze. Získané poznatky a dovednosti uplatňují ve svém dalším studiu a v odborné přípravě na povolání vyplývající z profilu absolventa bakalářského studia. Každý rok se vypisuje 5-6 různých domácích i zahraničních exkurzí, z nichž si studenti mohou vybrat.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)

Cílem exkurzí je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích. Obecné informace viz http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/ .

Literatura
Poslední úprava: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2011)

ČAPEK, V.  a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.

HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.

JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.

PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.

PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.

ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.

Dále dle tématu exkurze.

Metody výuky
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)

Výklad vyučujícího, popř. jiného odborníka, referáty studentů.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)

Aktuální exkurze viz http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/aktualni/ .

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK