|
|
|
||
Předmět má prožitkový charakter a vede k osvojení vybraných psychohygienických technik, které může pedagogický pracovník ve své profesní praxi využít. Těžiště poznatkové části předmětu spočívá v problematice stresu a umožňuje hlubší pochopení příčin, projevů a následků zátěžových situací v každodenním životě člověka. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2015)
|
|
||
Cílem předmětu je získání základních poznatků a dovedností z oblasti moderní psychohygieny a osvojení vybraných relaxačních technik. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2015)
|
|
||
BEDRNOVÁ, E. a kol. Duševní hygiena a sebeřízení. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-681-6. KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha : Academia, 2005. ISBN 80-200-1307-5. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0. MÍČEK, L. Duševní hygiena. Praha : SPN, 1984. ISBN 14-400-84. ZVÍROTSKÝ, M. Zdravý životní styl.Praha : PedF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-661-1. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2015)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na cvičeních a závěrečném reflektivním setkání. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2015)
|
|
||
1. Psychohygiena a její význam. Soudobé pojetí psychohygieny a psychologie zdraví. 2. Duševní zdraví v kontextu holistického přístupu ke zdraví člověka. 3. Koncepce self-managementu. 4. Podmínky a zásady zdravé životosprávy. 5. Vybrané poznatky o stresu a jejich využití. 6. Zvládání psychické zátěže v podmínkách pomáhajících profesí. 7. Specifika psychohygieny učitele. 8. Praktikum základních psychohygienických technik. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2015)
|