Obsahem kurzu je seznámení s pojmem "žák nadaný na matematiku" a s aktivitami pro tyto žáky určenými.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (14.03.2017)
[1] Makrides, G. (Ed.). (2006). Objevování, motivace a podpora matematických talentů na evropských školách. MATH. EU. Project. [2] Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. (1996). Metody řešení matematických úloh I. Brno: MU. [3] Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. (1997). Metody řešení matematických úloh II. Brno: MU. [4] Hejný, M. (1990). Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN. [5] Švrček, J. (2014). Gradované řetězce úloh v práci s matematickými talenty. Olomouc: UP. [6] Odvárko, O., Calda, E., Šedivý, J., Židek, S. (1990). Metody řešen matematických úloh. Praha: SPN.
Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (14.03.2017)
Stručný přehled vývoje matematiky od 6. stol. př. n. l. do současnosti, krize ve vývoji matematiky. Zrod kauzálního myšlení, počátky logiky. Peripatetická a megarsko-stoická škola, kategorický sylogismus, pravidlo kondicionálu. Problém implikace. Důkaz přímý, důkaz sporem, důkaz matematickou indukcí. Problém tzv. nepřímého důkazu. Algebraické identity a rovnice. Algebraické nerovnosti. Úlohy z teorie čísel. Kombinatorika. Extremální úlohy. Úlohy z planimetrie a stereometrie. Nadání v matematice, znaky matematického nadání. Metody identifikace žáků nadaných na matematiku. Multidimezionální modely talentu a nadání. Práce s nadanými žáky. Soutěže v matematice.