|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. (18.02.2016)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. (18.02.2016)
Čechová, M. - Styblík, V.: Čeština a její vyučování, Praha 1998. Janík, T. a kol: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
Nedílnou součástí studijní literatury jsou studijní materiály pro předmět Didaktika českého jazyka II vytvořené a uložené ve studijním prostředí Moodle (kurz Didaktika českého jazyka II). Zahraniční: The handbook of educational linguistics / edited by Bernard Spolsky and Francis M. Hult. -- Malden : Blackwell Publishing, c2008. Dostupné v Národní knihovně ČR. CLARKE, S. R.; DICKINSON, P.; WESTBROOK, J. The Complete Guide to Becoming an English Teacher. London : SAGE Publications Ltd, 2010. .Dostupné v Ústřední knihovně UK-PedF. PELECH, J.; PIEPER, G. The Comprehensive Handbook of Constructivist Teaching : From. Theory to Practice. Charlotte : Information Age Publishing, 2010. Dostupné v Ústřední knihovně UK-PedF. Constructivism as a Paradigm for Teaching and Learning, online http://www.thirteen.org/edonline/concept2class/constructivism/index_sub5.html
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. (18.02.2016)
Didaktika českého jazyka II Cíle: 2. Seminární výstup na zadané téma
Odevzdání všech seminárních prací do Moodle nejpozději 24. dubna 2015, 23,59 hod., vytištěné také do 24. dubna 2015 v době přítomnosti vyučujícího na fakultě. Termín odevzdání opravené verze seminární práce byl stanoven na 3. června 2015 (platí pro studenty, jejichž práce nebyla na první pokus uznána). Pravopisné a gramatické chyby v seminárních pracích budou důvodem k neudělení zápočtu. Struktura seminární práce sub 3 a) Didaktické zpracování problematiky s opřením o odborné zdroje, včetně zahraničních, žádoucí je vlastní rešerše studenta k stanovenému tématu (zahraniční i domácí časopisecké zdroje, elektronické pedagogické databáze, metodické portály, domácí diskusní platformy); zahraniční literatura se vyžaduje v případě, že to povaha učiva české gramatiky či pravopisu dovolí b) Doporučované vyučovací metody a formy s důrazem na komunikační zřetel, aktivní činnost žáka, konstruktivistické prvky výuky Práce bude se souhlasem studenta zveřejněna v LMS Moodle, autorská práva studenta přitom budou plně respektována. Učivo standardní edukační trajektorie, které bude podrobeno didaktickému zpracování. Ústředním úhlem pohledu na ně bude komunikační hledisko, tedy rozvoj funkční jazykové gramotnosti, samostatné aktivní myšlenkové a verbální činnosti žáka, případně tříbení smyslu pro jemné významové rozdíly. S přihlédnutím ke kurikulu ZŠ: Syntax
Lexikologie a sémantika
Tvoření slov
S přihlédnutím ke kurikulu SŠ: Syntax
Lexikologie a sémantika
Tvoření slov
|