PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Výtvarná výchova a didaktika výtvarné výchovy II.s - OKO131532
Anglický název: Art education and didactics of art education II.
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 7
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Neslučitelnost : OKO131512, OKO131522, OKO131542, OKO131552
Prerekvizity : OKO131431
Je neslučitelnost pro: OKO131512, OKO131522, OKO131542, OKO131552
Je prerekvizitou pro: OKO131633
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: NOVOM8AP (18.09.2014)
Sylabus: Vizuální kultura a vizuální gramotnost. Vnímání a interpretace uměleckého díla ve výtvarných činnostech. Výtvarné učivo, metody, hodnocení. Reflexe realizovaných výtvarných činností a sebereflexe učitele.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NOVOM8AP (18.09.2014)

* Cíle předmětu:
Prozkoumat kontext výtvarných činností  a rozsah pole výtvarné výchovy. Upevnit schopnost studentů vnímat a interpretovat umělecké dílo. Studovat obsah, metody, způsoby hodnocení ve výtvarných činnostech. Reflektivní kompetence vychovatele.

 

Literatura -
Poslední úprava: NOVOM8AP (18.09.2014)

* Literatura/literature:

CIKÁNOVÁ,K. Kreslete si s námi, Praha, Aventinum 1992,1997 ISBN 80-7151-015-7

Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU 2010. ISBN 978-80-210-5389-2

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.

Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia.

                Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7

Hajdušková, L., Fulková, M., Sehnalíková, V., Metodika II., metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, galerie Rudolfinum 2013.

Hazuková,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově 1,II
Praha: Pedagogická fakulta UK,1994., 1995
Roeselová,V. Techniky ve výtvarné výchově.Praha: Sarah,1996.
Roeselová V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově..Praha:Sarah,2004
Slavíková,Vl.Slavík,J.Hazuková,H.:Výtvarné čarování.Praha: UK-Pedf,2000

Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9

Třeštík, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011. ISBN: 978-80-87079-15-7

 

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2009)

Forma výuky: přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: NOVOM8AP (18.09.2014)

* Požadavky k udělení zápočtu:
1)Aktivní účast na seminářích
2)Zpracovní seminární práce

Sylabus -
Poslední úprava: NOVOM8AP (18.09.2014)

Vizuální kultura a vizuální gramotnost. Vnímání a interpretace uměleckého díla ve výtvarných činnostech. Výtvarné učivo, metody, hodnocení. Reflexe realizovaných výtvarných činností a sebereflexe učitele.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK