PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OBPS18212
Anglický název: Special Education - Individuals with Physical Handicap II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OBSP18212
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OBPS18112
Záměnnost : OBPS18022, OBPS18915
Je záměnnost pro: OBPS18022
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.06.2009)
Výuka je rozdělena do 4 tematických bloků: 1. Problematika centrálních poruch hybnosti v SPPG - výskyt, etiologie, symptomatologie, klasifikace, komunikace, výchovné a vzdělávací aspekty (DMO, klinické příznaky,klasifikace, psychosociální dopady a výchovně vzdělávací aspekty) 2. Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty ( craniosynostózy,craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů - výskyt,symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV) 3. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého a kombinovaného postižení, bazální stimulace, aktivace, handling) 4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2009)

DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: Grada Publishing, 1999.

HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008.

KRAUS, J.a kol. Dětská mozková obrna. Praha : Grada, 2005

MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001.

OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9

RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.

VÍTEK, J., VÍTKOVÁ, M. Mezinárodní klasifikace funkčnosti, postižení a zdraví. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.(eds.)Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2007, s. 118-119.

VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-134-0

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK